Virkad mössa och hundbajs på rutan

I tisdags kom Joel hem från fotbollsträningen med en ny mössa. Det är en kompis till honom som virkat den - själv!!! Snygg va? Tänk en 9 - 10 åring som kan virka mössor, själv kan jag knappt göra en maska... Jag pratade med A:s mamma igår på dagis och hon berättade att A har dille på att virka allt möjligt, han har bla gjort mössor till alla systrarna (4 st), virkat tofflor (efter ett jätteavancerat mönster som han hittat i en bok han lånat på bibblan, och som mamman inte ens orkat sätta sig in i för det såg så svårt ut...!). Han har tom lärt en av sina småsystrar att virka, så hon har oxå gjort en mössa! A hade sagt till sin mamma att om han inte blir fotbollsproffs när han blir stor ska han bli syfröken! *ler*



Själv fick jag låna en virknål av mamma idag eftersom jag en längre tid tänkt att jag skulle försöka mej på att virka en liten blomma, en mössa, eller iaf en lång virkad "orm". Tänkte att jag skulle försöka hitta ett bra (läs; enkelt) mönster som jag kan pyssla med i en solstol nästa vecka...! Kanske jag kommer hem med nya mössor åt hela familjen! *drömmer vidare* Bra väder räknar jag med att vi får, håller stenhård koll här! Här spöregnar det för närvarande! Huuuu!

Natten till igår hörde vi förresten ett rejält muller, det höll i sig riktigt länge! Faktiskt så länge att Ida vaknade och  Niklas vart tvungen att kliva upp ur sängen för att kolla vad det kunde vara som lät. Det visade sig vara ett jordskalv! Visst var det inte så länge sen det var ett jordskalv här...? Eller var det den gång nån råkade spränga lite för hårt på andra sidan stan... *funderar* Lite läskigt är det iaf.




Igår fick vi stort skrattanfall på morgonen, Svante ropade med frustrerad och äcklad röst "Mamma, det är en hund som bajsat på mitt fönster!!!!". Jag och Joel skrattade mycket gott, eftersom det är en fågel som äcklat sig på rutan, och för övrigt har väl den splashen suttit där ganska länge nu... Vore kanske läge att tvätta fönstren snart - bara de ids sopa gatan nån gång, så man inte måste göra om hela eländet om bara någon vecka - riktigt så roligt är det ju inte!

Nu ska jag hoppa i sängen, imorgon blir det rolig träff med gamla jobbarkompisar!!! KUL!!!! 

Hoppas du får en trevlig helg!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0