Öråd och kladdkaka

Idag har vi redovisat vårat grupparbete om Robinson, det gick superbra! Vi lyckades riktigt bra trots att vi aldrig tränat ordentligt i helgrupp utan det blev väldigt mycket improviserat. Vi hade bara dragit upp riktlinjer och sen körde vi järnet. Vår uppgift var att studera om effektivitet i grupper och eftersom vi skulle vara sista gruppen (av fyra) som redovisade misstänkte vi att alla skulle vara ganska trötta och mest sitta och fundera över om det inte var dags att dra till Yran. Därför valde vi att göra ett rollspel, som utspelade sig på ett öråd i lag Parangan. Vi var så jäkla snygga, irriterande nog glömde jag att plocka fram min kamera - som jag alltså tom hade med mej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Överlag tycker jag att alla grupperna idag gjorde riktigt bra redovisningar, det var inte så att man höll på att somna en enda gång! Nu är det bara ett arbete kvar innan sommarlovet, men det är desto jobbigare... *suckar* Dessutom var de (lärarna) så himla lustiga att de hittade på så här på slutet, att vi ska opponera på varandra, så helt plötsligt fick vi två dagar mindre att skriva färdigt arbetet på - inte bra! Nåja, det ska nog lösa sig, det värsta som kan hända är ändå "bara" att man får komplettera - ingen omtenta mao. 


I eftermiddag bytte jag och Niklas "arbetsuppgifter" jag klippte gräset och han lagade mat. Konstigt nog brukar det oftast bli så att N klipper och jag lagar mat, men idag lät vi lika uttråkade över våra uppgifter så vi bytte helt enkelt. Niklas brukar inte gilla mitt sätt att klippa(!!!) - inte för att jag förstår varför - men jag tror nog att det dög. Maten blev iaf riktigt bra! Grillad kyckling och tom riktigt med grönsaker. Sen bakade Joel en kladdkaka - den blev sååååå god!  Tur nog blev den väldigt mäktig, annars hade vi (jag, Joel och Ida) nog smaskat i oss hela kakan direkt. Niklas hade hunnit åka på Yran och Svante hade redan slocknat på soffan, men nu hinner de oxå smaka imorgon.  

Imorgon och på söndag ser vi fram emot riktiga sommardagar här, det ska bli 28 grader!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0