Bakis...?

Jag tror att Ida och Svante drabbades av resfeber natten till idag... Båda två kom och ville sova med oss (och det är inte varje natt längre, så det känns faktiskt lite ovant), Svante var dessutom jättemörkrädd! Han trodde att det skulle komma tjuvar och ta honom, stackarn. Han ville att jag skulle ligga och hålla fast honom + att han var tvungen att ha täcket över hela honom, tom över ansiktet. Gissa hur varmt och trångt det blev, jag kunde knappt röra mej utan att riskera att trilla ur sängen. Det var alltså helt omöjligt att sova! Vid 3-tiden klev Niklas upp och flyttade till soffan, tyvärr hjälpte inte det mej eftersom Ida (som låg närmast Niklas) inte rörde sig en millimeter utan låg kvar på samma ställe som innan N flyttat... *suckar* När Svante efter nästan en timme somnat ordentligt klev även jag upp och landade i soffan. Vi passade på att titta på Rallybrudar, den var "sådär". Jag missade nog en stund mot slutet då jag slumrade till, men vaknade så jag hann se slutscenerna iaf. Det blev inte så många timmars sömn, så idag har varit en sån där jobbig dag då man går runt och känner sig bakis. *urk* Nu ska jag iaf hoppa i sängen och hoppas på att få sova några fler timmar. Imorgon blir en jobbig dag med skola/jobb/dagis och sen avresa på kvällen. Förhoppningsvis somnar barnen några timmar på flyget, så de inte blir så sjukt trötta! Nåja, sen är det ju semester och då ska vi bara ta det lugnt och njuta!

Joel den stackarn lyckades skrapa upp ovansidan av vänstra handen och fingrarna ikväll! Han och Ida cyklade i kapp och "något hade hänt med cykeln" så han stupade och gjorde illa sig. Han är extremt rädd för blod, så det blev en väldigt jobbig kväll för honom. Jag hoppas att såren hinner torka till lite så han inte behöver ha så besvärligt imorgon, men det kommer säkert att svida och strama där... Typiskt att det var just ikväll han skulle måsta göra illa sig, fast å andra sidan hade det ju kunnat gå mycket sämre, vi får vara glada att det "bara" var ovansidan av handen/fingrarn som han skrubbade!

Hare gott!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hoppas att ni får en riktigt härlig semeter och jag hoppas att du/ni tar riktigt många kort. ;)



Trevlig resa!

2009-05-14 @ 08:11:25
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Tina

Kände igen lite av det du skrev, ibland känner jag mig som en vandrande vålnad på natten då jag flyttar till soffan om det känns för trångt i vår säng efter besök från barnens rum. Ibland blir det vidare flytt till någon av barnens sängar. Jag är extremt lättväckt och har ibland svårt att somna om så då kan det bli lite nattvandring. Tack och lov är det inte så ofta det är på det viset numera. Ha en riktigt härlig resa med mycket bad och sol och en och annan kebab!

2009-05-14 @ 09:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0