Värmebölja

Wow, vilket sommarväder vi haft idag - helt underbart!

Joel spelade en fotbollsmatch i morse i Röbäck och det var såååå spännande, tillsist vann iaf Joels lag med 4-3! Roligt! Sen brassade vi iväg och köpte en ny gräsklippare.  ....till Svante! Barnens gamla Stiga-klippare var helt slutkörd i slutet av förra sommaren (efter att troget ha tjänat barnen i säkert 8 år iaf) och Svante som är en riktig handyman vill ju gärna hjälpa till med även gräsklippningen. Så idag blev det en deluxmodell av Stiga, med tom en uppsamlare! *håller tummarna för att han ska fortsätta att tycka att gräsklippning är jättekul mååååånga år till*

Ikväll blev det middag på altanen, hoppas att det blir många fler såna under sommaren. (läs; hoppas att det blir en varm och skön sommar) När det var dags för kvällens höjdpunkt - Robinson finalen! - hade jag lyckats duscha av alla tre barnen, inkl. mej själv och Svante hade slocknat på mattan, så det blev en lugn och mysig tv-kväll. Synd bara att fel person vann!!! Hur kunde Ellinor vinna, hon var ju minst värdig av alla de fyra som fanns kvar!!!!? Men Ida var nöjd iaf "det var ju en tjej som vann" - ja, jag får väl försöka se på det så oxå.... Fast jag tycker ändå att Jarmo var den enda värdiga vinnaren, han är ju en riktig överlevare!

Nu ska jag leta reda på myggkasseten till sovrumsfönstret, annars lär vi få sova i en bastu i natt, särskilt om det kommer en eller annan extra sängkompis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0