En massa matcher och så där...

Lite sent eftersom dagen redan är över hos er, men stort GRATTIS till Elsa som fyller (fyllt) 7 år idag!


Ida och Elsa förra julen


I fredags fick Ida och Joel följa Jocke på hockey. Ida (och Joel med förstås, men han har ju varit med förr) har länge längtat efter att få se Björklöven spela och i fredags var det äntligen dags! Svante var väldigt avundsjuk för att inte han fick följa med, men han får vänta något år eller så. Det var nog inte helt fel att få lite egentid med bara mamma och pappa heller... Svante var iaf lite rolig när vi lämnat Ida och Joel hos Jocke, då var han som sagt ganska ledsen över att inte få stanna, men jag sa att han kanske kunde få hälsa på Jocke en stund nån gång när det inte gällde så lång tid. Då sa Svante "min hjärna säger till mej att jag kunde ju sova över hos honom", gissa om jag skrattade gott, jag hade ju mer tänkt mej en stund sådär - inte en hel natt.
Ida var inte helt nöjd med matchen - Löven förlorade och hade inte gjort ett enda litet mål. Men hon hade nog haft trevligt ändå, vi behövde iaf inte komma och hämta henne!
Efter matchen tog vi vuxna en match med xbox:en, både i filmkunskap och TP - jag började stark i båda spelen...

Igår spelade Joel en innebandy match som var såååå spännande, i sista stund vann de med 7 - 6, men det var en riktig rysare! Sen skulle det städas i huset, jag hade tänkt adventsstäda och fixa klart inför nästa helg, men det gick lite långsammare än vad jag hade tänkt. Än finns här alltså inga tomtar, men det är näst intill kliniskt rent i vardagsrummet och delar av resten av huset... Julgardiner har även kommit på plats i ett par fönster, så det är på gång! Vi får fortsätta i veckan så att det är klart till på söndag.

Svante hade en liten kompis här igår för första gången, så vi var lite osäkra på hur det skulle gå för oss att städa med två små vildar, men det gick bara fint. De lekte fantastiskt bra och rev inte ens hela huset!

Idag har vi egentligen inte gjort så mycket vettigt annat än att uppvakta syrran, som fyllde år tidigare i veckan. Nästa år ser vi fram emot ett STORT kalas!!!!

Här har det börjat regna! På förmiddagen tog jag och Niklas en promenad och då var det ett par grader kallt och jättefint ute, en aning halkigt iofs, men nu ikväll när jag och Annica gick regnade det - riktigt mycket på slutet! Jag kände mej som en dränkt katt när jag kom in. Brrrrrrrrrrr! I fredags hörde jag att det bara hade varit fyra - F Y R A - soltimmar här under november!!! Men det var lite sol både på fredag och lördag, och nästan idag, så statistiken bör ju ha förbättrats avsevärt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0