Praktikantjobb

Idag har jag gjort sånt som praktikanter ska göra - frostat av frysen, städat alla skåp och lådor + kylskåpet på jobbet. De hade ordnat en halv städdag på kontoret och jag tyckte att det var mycket roligare att städa än att sitta och picka på datorn - trots att det nog hade varit bra om jag gjort det... När jag och min städkompis precis hunnit färdigt hela köket blev det pizzapaus och sen gick iaf jag hem. Det var nog ganska många som fick lov att stanna lite längre, det tar som bekant längre tid att städa än vad man tror, särskilt när det är år och dar sen det gjordes senast + att de passade på att möblera om lite.

Imorgon är det begravning av farmor, det har gått så pass lång tid sen hon somnade in att det känns jättejobbigt att röra upp alla känslor igen. Joel ska iaf följa med mej och så ska vi hämta upp farmors syster som oxå bor här i byn. Jag pratade i telefonen idag och hon är en riktig surrgumma, skulle kunna tänka mej att hon och Joel kommer att göra att jag har skavsår i öronen imorgon...

 

Kommentarer
Postat av: Joy

Tack för idag..eller vad man nu ska säga??!! Jättejobbigt men skönt och ett värdigt avsked blev det till slut. Men jag hade bra mkt hellre sett att begravningen hade varit redan veckan efter hennes bortgång.



Hur söt är inte D, hon är ju en kopia av mormor. Surrig, glad och lite tossig!!



Nu pratar E om att han faktiskt varit på begravning och fått "LEKA med de stora barnen". Det blev precis som vi sa, vi bytte barn tog med oss O hem och lämnade E hos farfars. Skönt men lite konstig känsla att BARA ha ett barn ikväll och inatt.



Kram M

2009-10-09 @ 17:45:29
URL: http://joyscrappar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0