Ofattbart!

Japp, så var det då Idas tur att åka på magsjuka! Jag kan knappt tro att det är sant! Det har gått ungefär en veckan mellan varje barn - hur är det möjligt? Hoppas nu bara att det är över, så att det inte börjar om eller att vi vuxna oxå måste bli sjuk varsin helg....

Igår kväll trodde jag att jag skulle måsta uppsöka en läkare för Svantes räkning, han har klagat några dagar över att han har så ont i näsan och nu ikväll berättade han att han hade stoppat in en pärla i näsan!!! Jag trodde att han menade den gång för några år sen, men tydligen hade han gjort det bara för några dar sen på dagis...! Man tror knappt att det är möjligt, han är ju snart 5 år och har dessutom redan pillat in en pärla som vi tagit bort hos läkaren. När jag började fråga noggrannare kom det fram att det var en stor gul "bollpärla" han pillat in och den hade visst fallit ut vid samma tillfälle. Hoppas att det stämmer, för jag kunde inte se den så finns den kvar sitter den väldigt långt in.... Nu bestämde vi att det nog var så att han fått ett litet sår i näsan och att det var det som gjorde så ont. *håller tummarna*

Nu har jag bäddat åt Ida på golvet i tv-rummet (magsjukebäddning) och själv ligger jag i soffan med Beverly Hills 90210 på tv:n. *nostalgi* Jag hoppas att Ida fått den variant av magsjuka som verkar vanligast här i byn då de bara spyr nån eller några gånger och sen är det bra. Jag känner mej i ganska stort behov av att sova, måste sätta igång med min hemtenta imorgon nämligen. Den ska vara klar redan på onsdag kl 15.00 så det är inte mycket tid och jag hade verkligen inte räknat med att måsta ha Ida och Svante hemma imorgon....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0