Midsommarhelgen

Hoppas midsommaren varit bra!
Här var det kanon, fantastiskt väder och allmänt trevligt! Vi var med på det traditionsenliga firandet här i byn där Joels fotbollslag hade fika- och fiskdammsförsäljning. Igår blev vi bjudna på spontan grillmiddag tillsammans med två av Idas kompisars familjer, det var mycket trevligt (och gott). Idag har vi (japp, jag hjälpte till så gott jag kunde) försökt fixa bilen som fått ombesikning. Niklas hotar med att det är skroten som gäller, men jag hoppas att vi ska kunna få igenom den ännu ett år. Jag vet ju vem det är som blir utan bil annars....
Sen har Joel hunnit med en fotbollsmatch i eftermiddag. En fantastisk match, de spelade både snyggt och skitbra! Behöver väl knappast nämna att de vann (med hela 10-3 faktiskt). Imorgon blir det ännu en match, men den missar jag och Ida för då har vi vår sista fotbollsträning innan sommaruppehållet.

Helgen i bilder:

I torsdags tillbringade Karl mest hela dagen hos oss, medan Sara gjorde en massa ärenden på stan och Elsa var med sin mormor (Karl ville INTE att Elsa skulle få vara med i torsdags, så då blev det så). Några av Joels kompisar kom däremot hit och hade vattenkrig. Sen stannade en av de killarna kvar och var med Joel och Karl, de verkade ha en trevlig dag.

Man FÅR inte vara så många på studsmattan, enligt våra regler, men ibland får man göra ett undantag tycker jag... Så länge alla är glada och försiktiga, det slutade förstås med gråt, så jag borde naturligtvis inte ha gjort ett undantag - att man aldrig lär sig!?


Vattenkrig
 
Vi hade usla vattenpistoler, så det blev en brokig skara tillhyggen för att blöta ned varandra!


Blir man inte tillräckligt blöt får man spruta på sig själv....


...eller helt enkelt HÄLLA på sig själv!

Sara gav mej fantastika blommor - tack!!! De står än!


Midsommarafton

Samarbete



Både Ida och Svante klev upp på scenen och sjöng några sommarsånger med många andra barn.



Så länge jag kan minnas har det varit dragkamp mellan östra och västra delen av byn. Först var det barnens tur (fel sida vann).

Långt bak i ledet offrade sig Joel för vår sida, men det hjälpte inte.

Sen var det de vuxnas tur (fel sida vann). Långt bak i ledet offrar sig Niklas för vår sida, men det hjälpte alltså inte heller...


Vår prickigkorv!

Kommentarer
Postat av: @sa

Lille prickigkorven! Det var fler än en prick på den ryggen.

Hur tänkte ni när ni gav segern till "fel sida av ån"? Så kan mna väl inte göra?! ;)

2010-06-28 @ 21:27:45
Postat av: @sa

Sicken liten prickigkorv! Det var fler än en på den ryggen!



Hur tänkte ni när ni gav segern till "fel sida av ån"?! Det går ju inte. Ni får ta tag i det nästa år. ;)

2010-06-28 @ 21:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0