Det är en stor dag idag...

...Svante fyller fem år!



Många fina och roliga paket har han fått!



Joel spelade sin sista innebandymatch för sässongen och det blev en otroooooligt spännande match! Joels lag låg under men gjorde på bara några få minuter tre mål så det slutade 7 - 7, det blev för Joels lag som en vinst. Joel dammade in det allra sista målet så han var oxå ruskigt nöjd, förstås.





Med och tittade på matchen var även mamma, pappa, syrran och Moa, sen följde de oss hem på middag och tårta.



Igår åkte Joel och Tor slalom några timmar, medan vi handlade presenter till Svante - i sista sekunden...
Det är andra gången de åker i Bräntberget utan några vuxna, det har gått bra. Igår var backen bra mycket bättre än förra helgen, då var den så rackarns hård, nu var det mycket mjuk nysnö så det var lite mjukare. Det dämpade väl både fallen och farten...

På kvällen såg vi ett rådjur på vägen utanför vårt hus!!! Gissa om vi blev snopna, jag rusade för att hämta kameran och försökte ta en bild genom Joel och Svantes fönster. Jag lyckades förstås skrämma det stackars rådjuret när jag skyndade till fönstret, dessutom var kameran seg som sirap - så här fint blev bildbeviset. Inte ens med bästa vilja i världen kan man se något rådjur, eller annat djur heller för den delen, hur gärna man än vill.



I fredags var jag med klassen (eller iaf delar av den) på fortet på Megazone. Det var riktigt kul, men jag fick mest ägna mej åt mindre fysiska övningar eftersom mitt knä inte blivit helt bra än. Mitt lag klarade sju celler, det tycker jag var ganska bra. De hade sagt att i snitt klarar man fyra celler när man är där första gången....

I torsdags åkte Joel slalom med skolan, hela mellanstadiet hade friluftsdag i Vindeln. Vädret var inte allt för strålande, men vem bryr sig när man är ett slalomfreak?

Som jag sa tidigare skulle Joel på casting i onsdags på Svt. Själv var jag så besviken över att inte ha möjlighet att följa med, vi har haft en hemtenta i veckan i kvantitativ analys. Det hörs väl ungefär hur kul det var...? Vi har fått sitta i hur många timmar som helst hela veckan för att hinna klart till i fredags. Skönt att det är över, nu är det "bara" forskningplanen som ska redovisas på tisdag och sen är det c-uppsatsen som gäller!
Oj, jag tappade visst tråden, Joel var iaf på castingen och nu väntar ett par veckor innan vi får veta hur det gick. *håller tummarna*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0