Söndag - Formel1 och Gold Class

Jag och Niklas åkte iväg ut för att knalla lite på ett av våra favoritområden här, nämligen Little India. Väl där gick vi runt lite hur som helst och när vi var tillräckligt vilse hoppade vi in i närmsta taxi och åkte till Sim Lim (elektronik varuhuset).


Här använder många paraplyer för att skydda sig mot både regn och sol.


På väg in i Bugis - typ en stor marknad med massor av yttepyttesmå butiker under ett och samma tak...




Här finns massor av krafs, många butiker har "köp 3 betala för 2".


Singapore är som sagt en ren och fin stad, men att torka golvet på tunnelbanestationen må vara ett tröstlöst jobb... Den stackars mannen som man skymtar med skurmoppen fick torka om och torka om och torka om hur många gånger som helst. Han försökte få folk att stanna en bit ifrån, men det var verkligen ett hopplöst uppdrag.


Dags för Formel 1 - på sportbaren Brewerkz.


De brygger eget öl och försök att se på skylten även om bilden är liten - jag skulle inte försöka bryta mig in där...


Får jag säga det så var det här den sämsta maten vi åt på hela semestern.


Efter middagen och lite slappande hemma åkte jag och Niklas iväg på en annorlunda bioupplevelse - Gold Class. Vi fick sitta i en VIP-lounge där man kunde beställa allt från glass och kaffe till mat och champagne. Vi beställde in varsin liten Ben & Jerrys glass, kaffe (till Niklas förstås), en skål M&M´s och varsitt glas Cola, vi ville ha våra saker när filmen började så då kom de in i salongen och serverade oss där. Grannen till Niklas käkade hamburgare. Med tanke på att filmen började 21.30 var det ett under att vi höll oss vakna hela filmen! Det måste ha varit Colan och så var filmen faktiskt riktigt bra oxå - Limitless.


Första och enda gången jag hade min kofta på mej var under biobesöket! Tur nog fick man låna en filt att lägga om benen...


Glada och nöjda åkte vi hem och sov en sista natt i Singapore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0