Dagens pysslande...

...har resulterat i, endast, två kort, ett halsband och början på en LO! Nåja, det är ju bättre än inget pysslande alls. *ler*
Halsbandet har jag inte kunnat fota än, saknar midnattssolen, men imorgon hoppas jag att ljuset återvänder så att jag kan visa upp det. Det var ett halsband som skulle inspireras av våren.

Först ut är mitt bidrag i en liftkedja, man ska välja ut ett alster av den som står före en i tråden och lifta det.
Jag fick först lifta alexmamma, här är hennes kort som jag valde ut
  och här är då mitt kort

Den andra jag liftade var Susny och hennes kort var såååå kul att få lifta! Jag har länge haft en idé om att göra en liknande blomma! När jag köpte en tröja till I med en superläcker blomma hade jag tänkt fota I i tröjan och sen göra en LO, men nu fick jag ju tillfälle att göra ett kort istället. *glad* I min iver med att fixa blomman glömde jag dessvärre bort att kladda och leka med bubbelplasten, annars är ju det en av mina nya favoritsysselsättningar! *lol* Väntar ivrigt på att några fler dabbers ska landa i min brevlåda så jag får några till färger att välja på, har ju bedrövligt dåligt med akrylfärger!
Kortet är lite gladare i färgerna och scannern gick lite väl hårt fram i sin beskärnig. Mitt kort ska en liten (får man kalla henne liten tro...?) tjej som blivit akutsjuk få.

Susny´s kort   mitt kort

Nu torkar ytterligare ett alster i min "värkstad", det är ett bidrag till skissutmaningen, men det får som sagt vänta till imorgon innan jag gör det färdigt. Nu väntar (förhoppningsvis) en varm säng! (Fast jag tror S har intagit sängen och det betyder att jag får balansera ytterst på kanten av min sänghalva + att han säkerligen kommer att terrorisera mej med att "pilla" mej i håret!) *knorrar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0