Det är väl bara att bekänna....

...att vi numer måste anses tillhöra gruppen storkonsumenter av mejeriprodukter!!!image131 Jösses, jag kommer att få ruggiga muskler av all mjölk, fil och yoghurt som jag släpar hem från affärn var och varannan dag. Man har ju hört om familjer där det går åt en limpa varje gång barnen fikar, riktigt så långt har vi inte kommit - men det är väl inte allt för långt borta nu..!!! Skulle gissa att mina barn knappast kommer att kunna bryta några armar och ben med tanke på hur starka skelett de måste ha av all mjölk de bälgar i sig!
Men det var någon (Simon?) som sa att det är nån vitamin som tillsätts i mjölken som istället urlakar skelettet, i så fall hör de kanske hellre till högriskgruppen! Kanske skulle strunta i att plocka fram skidorna imorgon..! *fniss*

Japp, imorgon har jag och barnen sportlov igen! N som är förkyld får ligga nedbäddad i sängen medan vi njuter av solen och snön. I har önskat att vi ska gå till lekparken och J vill ha picknick på altanen, lagom höga krav för att jag ska klara av att uppfylla dem båda! Har funderat på om vi kanske skulle göra en liten tur till "Sävarfjällen", det lär ju vara knökfullt där, men om man åker på morgonen kan det vara lämpligt mycket folk så att man inte blir överkörd av en pulka, skrana eller skoter.

I och S var på utflykt mest hela dagen med dagis idag, så S hade inte hunnit sova något idag. Det var inga problem, han hade varit på så bra humör och orkat med dagen bra ändå. När han kom hem från dagis stannade han ute en stund extra och lekte innan han behagade att komma in. Då stod jag och lagade middag (spagetti och köttfärssås - upphetsande eller hur???) men hjälpte honom iaf att få av ytterkläderna sen försvann han. Efter ett tag skulle jag hjälpa I med något i J´s rum, jag frågade henne var S var, "nere" svarade hon. För säkerhets skull kollade jag våran säng, I´s säng och tvrumssoffan, men ingen S fanns någonstans, så jag förutsatte att I hade rätt. När maten var klar hittade vi däremot ingen S! Han var spårlöst försvunnen!!! Jag hann tom börja fundera på om han fortfarande var ute, men då hittade I honom. Han hade lagt sig på vårat sängöverkast, som låg i ett hörn på golvet, och somnat där! Stackarn, han är ju inte van att inte sova på dagen. Otroligt nog somnade han som en stock nu ikväll ändå, annars kan det bli helt galet om han somnar så sent på eftermiddagen.

Känner mej annars ganska irriterad över vår lärare som inte lyckades krysta fram instuderingsfrågorna förrän i eftermiddags, det betyder alltså att jag ska måsta sitta med dem imorgon!!! *milt-fult-ord*-lärare som trots påtryckning inte lyckas få fram dem tidigare. Tycker ju att de borde ha någon sorts framförhållning... Skulle bli förvånad om jag hör till den skaran som sitter med alla svaren på fredag! Kanske jag får glutta på dem när S sover imorgon, fast jag hade ju planerat att inte behöva plugga alls! image132

Nu ska jag förflytta mej till sängen för att fortsätta läsa Djävulen bär Prada (tycker att den (än så länge) påminner en del om den svenska boken På andra sidan Venus, men det kan ju vara jag som bara inbillar mej...) eller så ska jag bläddra i senaste Scrapbooking m.m. som jag köpte idag! *lycklig*

Tjingeling!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0