På Scrappizbloggen

Vilken ära, ett av mina gamla alster finns med på Scrappizbloggen!!! *glad* Det är en altrad blomsterbukett som jag gjorde till en av mina fd jobbarkompisar när vi blev bjudna hem till henne på kräftskiva för ett par år sen.

Photobucket

Den var inte svår att göra, men det var ganska pilligt... Och det krävdes en hel del tid, inte gjort i en handvändning direkt. Nu blev jag nästan sugen på att göra en igen!

Idag har jag mest bara pluggat, har lyckats plöja igenom första boken - Rättsregler. Ganska intressant faktiskt, och mycket kände jag igen från föreläsningarna, men det kan inte hjälpas jag har svårt att inte nicka till när jag läser studentlitteratur! Får lov att ta korta pauser ibland, men det gäller att inte hitta på några tidskrävande saker så man glömmer bort att gå tillbaka till boken. Idag blev det bla duschen, fota flugsvamparna på andra sidan gatan och ta in mattan från vädring som fick pigga upp mej! *ler*

När jag kom till stugan för att hämta barnen och äta middag - surströmming!!! *mums* hittade jag J med dessa händer...

Man skulle ju kunna tro att han varit med vid en älgslakt, men sanningen är att han rensade sina egenplockade blåbär (så imorgon ska han baka blåbärskaka och bjuda ett par kompisar!).

Pappa, som satt på andra sidan bordet, rensade dessa (betydligt mindre kladdiga) skönheter! 


Jag passar på att visa de läckra flugsvampar som växer "på andra sidan gatan".


Varför heter de flugsvampar? Beror det på att flugor gillar dem eller? (Hur många flugor ser du på svampen eg?)


Vi har så otroligt mycket rönnbär i år, kolla vår stackars lilla rönn! Den orkar knappt hålla upp grenarna.


Det ska bli spännande att se om det blir mycket eller lite snö i vinter - min mormor sa nämligen alltid "rönnen bär aldrig bördan två gånger" medan min farmor alltid säger "bär rönnen mycket bär blir det mycket snö". I år är det ju så kopiöst mycket bär att det måste vara ett gyllene tillfälle att se vad det är som gäller.... *fnissar*

Senaste rapporten från storfiskarna i Borgafjäll sa att enda användningen av kylväskan (som var tänkt att fyllas med fisk för att ta hem till familjerna!) var att hålla ölen kalla på vägen upp till fjällen... *suckar* Fem drag hade N lyckats bli av med iaf...

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tjaaa, har du lust att göra en sådär snygg blombukett igen så skulle jag inte ha något emot en sån.... ;)



Låter inte alltför kul din nuvarande studentlitteratur. Hur gick det med OT, har du fått besked ännu? Jag kommer förresten imorgon em, jag behöver kanske inte ringa?

2008-09-06 @ 23:41:03
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: JennyN

Grattis till publiceringen i scrappizbloggen! Blombuketten är superfin!

Jättefina svampbilder också! Funderade häromdagen när jag gick till bussen om jag skulle fotografera lite svampar också men än har det inte blivit av :)

Min mormor brukar säga som din mormor så det blir spännande att se om det blir mycket snö eller inte :) Men jga har iof alltid lite svårt att bestämma mig för hur mycket som räknas som mycket :)

2008-09-07 @ 00:28:03
URL: http://rosalammet.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Buketten är verkligen kanonsnygg, förstår att den visas upp i scrappizbloggen!



Å vad härligt det ser ut med kantareller, blir inte så lite sugen! Dreglar lite...

2008-09-07 @ 18:56:37
URL: http://wih.blogg.se/
Postat av: Ewonne

Wow! Jag är djupt imponerad över din bukett! Vilket jobb du måste ha lagt ner på den!!! Ursnygg är den!!1

2008-09-08 @ 21:55:00
URL: http://ewonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0