Grattis pappa!

Idag är det pappas födelsedag - stort GRATTIS!!! ...och tack (mamma) för tårtan, den var suuuuupergod!

Helgen började annars med att Svante hade fastnat med tungan i grinden på dagis! *skakar på huvudet* Ja, det är ju så att alla är barn i början, den som inte fastnat med tungan  nån gång räcker upp en hand.... *ser inga händer* Det var väl ingen större fara med Svantes, men man har faktiskt sett på tungan hela helgen att han haft små "blodfläckar".

Sen åkte vi iaf med Joel till sportfantasten Jocke, de käkade middag ihop och åkte sedan på hockey  - Björklöven såklart! Joel tycker att det är så roligt att få åka och göra saker med andra än bara mej och Niklas,och när det gäller just hockey är väl Jocke ganska självskriven... Joel var såååå ivrig och till sig över att få åka att han drömmande sa "mamma, den här dagen har jag nog drömt om heeeela mitt liv... Eller kanske till och med i en miljon år!!!" *fniss*



De dök iaf upp i Sävar några timmar senare och ett, eller ett par "skavsår i öronen" senare för Jocke, men han tycktes då inte ha tagit så mycket skada med tanke på hur han spöade mej och Niklas i Buzz....! Det måste bero på att vi kanske är mer morgonmänniskor än nattsuddare...! *snillen spekulerar* ...Eller så är vi bara så himla artiga att vi låter gästen få vinna.

Lördag var som alla redan vet Alla hjärtans dag och  Ida & Joel hade gjort fina kort till oss. Ida var för andra gången på "lek och plask", men nu har hon fått för sig att de nästa lördag ska måsta dyka ner på botten (hur man ens lyckas med det då man har både armpuffar och ryggraketer...) för att hämta upp små gummiringar!!! Det spelar ingen roll hur jag (och Joel) än försöker att lugna henne, vi menar att det är ju helt orimligt att man ska måsta göra sånt innan man ens lärt sig simma! Jag försökte säga att trots att jag är vuxen inte är särskilt duktig på att dyka efter ringar, jag fuskar hellre och tar upp dem med fötterna - men hon vägrar att fuska!!! Vad gör man, det gäller ju verkligen att få dit henne nästa gång så hon ser att de INTE förväntar sig att hon ska kunna dyka redan (fast det blir ju mammas bekymmer, för då är ju vi i S-holm...!)

Joel spelade innebandy och var såååå duktig, ena matchen förlorade de med ett ynka mål (10-11) och andra matchen vann de med 3-1, där gjorde faktiskt Joel det första målet!!! Det var roligt att se hur fantastiskt duktiga de har blivit på att spela, jag kommer ihåg hur de spelade när de började för två år sen (är det verkligen bara två år sen, det borde väl vara tre år sen...) - vilken skillnad!!!


Visst ja, jag hade egentligen inte tänkt säga något om resten av Alla hjärtans dagen (förutom TACK till de som ställer upp för en vän i "nöd"), men lite måste jag ju få skryta... Jag hade satsat en 10:a på att resultatet mellan MODO - Djurgården skulle bli 4 - 4 och det gick in!!! Jag blev stenrik!!!!





...eller, jag kunde ju ha blivit det om jag hade satsat lite mer än en tia... Nu vann jag iaf 360 kr, inte illa va?


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Grattis till vinsten. Du vet väl vad man säger, många bäckar små.... ;)

2009-02-16 @ 09:17:16
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0