HårdrocksLego

Jag måste ju visa Joels häftiga Lego-hårdrocksband. Han är påhittig när han vill, idag fixade han detta häftiga scenbygge. Jag var knäpp och fotade med mobilen av nån underlig anledning, så kvallan är såklart usel...

Hela scenen med gitarristen och basisten längst fram, sångaren bak till vänster (framför ljuset och högtalaren) och trummisen till höger.


Basisten till vänster, gitarristen till höger.


Sångaren med micken i handen och med strålkastare i nacken.


Trummisen


När jag tittade in till Joel var det Kiss på hög volym i högtalarna, annars är det Metallica (och Michael Jackson + Elvis) som är hans favoriter för tillfället. Själv dundrade jag på med ♪♫♪ Europe och Dead by April ♪♫♪♪ på Skype och det dög oxå! Fast Joel föredrar Youtube före Skype - för då får man ju se artisterna oxå (och då kan man ju dessutom lära sig häftiga moves som bonus ♥).

Ikväll fick jag förresten en skrattattack åt Ida, hon höll på att mäta med ett måttband och så fick hon för sig att måttbandet var längre än mej. Jag sa att eftersom måttbandet bara är 150 cm och jag är 173 cm så är jag längre än måttbandet. Hon var på lite dåligt humör så hon gick inte med på att jag skulle vara längre än det förbaskade måttbandet, det kändes väl i hennes armar som om det var hur långt som helst förstås. Jag fick iaf lägga mej på soffan för att hon skulle kunna mäta. Först provade hon att mäta mej från fötterna och uppåt, det var inte bra för jag var ju längre än måttbandet. Då skulle vi prova uppifrån istället, jag fick hålla ena änden uppe på huvudet och hon tog den andra änden och mätte ner mot fötterna, men bandet var fortfarande kortare än mej. Då utbrister hon "Men mamma, du blundar ju!!!" Som om det skulle göra mej så himla mycket längre! Jag blundade bara för att måttbandet var i ansiktet när hon skulle mäta, men jag blev ju inte en centimeter kortare trots att jag öppnade ögonen i ren förvåning. Knasfia!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0