Musskrämma

Idag har Ida blivit förkyld - hosta och feber. Vi får hoppas att den inte är influensan, eftersom vi vaccinerades i onsdags har vi antagligen inte hunnit få rätt skydd än, så det kan ju vara knorren som är här om vi har otur. Det var 14 barn som var hemma/gick hem från Idas fritids idag!

Svante var lite rolig när han efter middagen skulle spela kort med Niklas. Svante hade blandat kortleken och var så nöjd med det, men när han tittade igenom korten (!) såg han väldigt konfunderad ut och sa "mamma, vad ska jag göra med de här korten?"

Jag blev väl ungefär lika undrande som han och frågade vad han menade, det var väl bara att dela ut dem...? "Nämen, jag vill ju inte att pappa ska få nåt glasskort!" Det är bilder på olika glassar på knekt, dam, kung och ess - behöver jag säga mer...?

Idag har vi införskaffat en sån här finurlig manick:

Det är en musskrämma! Eftersom vi besväras av möss i sovrumsväggen(!!!) och våra vanliga musfällor inte hjälpt ledsnade vi och tänkte att vi gör ett försök med en sån här grej, funkar den skulle det vara helt kanon! Det är ett högt ljud (som inte vi kan höra naturligtvis) som ska skrämma bort möss (och faktiskt andra skadedjur oxå). Nu har vi testat att montera fast den på kallvindan och håller alla tummar och tår för att vi ska slippa allt rassel, prassel, pipande och krafsande i sovrumsväggen. Vi har bara hört dem några nätter, men det är otroligt olustigt eftersom de håller till just vid vår huvudände av sängen!

Tjing, tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0