Skabetty

Svante är en lycklig liten kille för tillfället, imorgon ska de ha gosedjursfest på dagis (det är "Katt" (ett lodjur) som får den äran att följa med) och på lördag ska han få gå på födelsedagskalas hos en dagiskompis. Det var tur att det blev fest på dagis imorgon, för annars skulle han knappt överleva fram till lördag, han har ju lite svårt med tidsbedömningen så i söndags när han fått inbjudan envisades han att tro att det var "imorgon" han skulle få gå - trots att jag visade på fingrarna fleeeeera gånger hur många dagar det var kvar till lördag.



Själv trodde jag att jag skulle få gå på after work på torsdag, men det ser visst mörkt ut... Jag får nog gå själv! ...eller inte! 

Vi har lite roligt åt Ida som har lite talsvårigheter när det gäller att säga spagetti. Hur hon än försöker säger hon bara skabetty! Det går jättefint att säga låååååångsamt och uppdelat i stavelser, men om hon ska säga det i en mening, som tex korv och spagetti blir det genast skabetty igen.


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej på er mormors älsklingar!

2009-10-01 @ 20:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0