Gumman i lådan dyker upp igen!

Kanske blir det lite ordning på bloggandet när det blir vardag igen, på måndag. ...eller, ja, vardag för resten av familjen alltså, själv är jag ju arbetssökande som det så fint heter.
Sommaren har iaf varit fantastiskt härlig! Kommer inte ihåg när det var en sån solig och härlig sommar senast.

Vi har hunnit vara en sväng till Stockholm och Helsingfors. I S-holm var vi bla på Gröna Lund - kul!!! Jag och Joel åkte Insane en gång och trots att jag svurit på att det var första och sista gången i mitt liv åkte jag ändå en gång till senare på kvällen.... Jag var ju tvungen att vara åkkompis med Jeanette! Helt galet var det, vi grät nästan av rädsla!!! *tokskallar* Det var kändes som att det bara var rena rama turen att vi överlevde, hur kan man som småbarnsförälder utsätta sig för nåt sånt..? Tyvärr bråkar mitt minneskort från kameran så det blir inga bilder (idag iaf) från vår 8½ timmes dag på Grönan.

Igår spenderade vi några betydligt lugnare timmar tillsammans med Jeanettes familj i deras mysiga stuga. Våra barn (och inte bara dom) tyckte att det var rena paradiset - med både fyrhjuling och en myshund!!! De sörjde inte ens att det var för kallt för att bada...

Pappan ser lika lycklig ut som Ida...


Linn och Joel kör en liten slinga runt huset


En aningens stor hjälm på Joel kanske...
 

Hur fin är inte Isa? Hon är ju sjuuuuukt lik Smulan, våran gamla golden!




Killsnack...


Mysbrudarna


Joel var beredd att adoptera Isa vilken dag som helst!


Idag har vi haft grannar från kvarteret här på middag, vi hann precis kasta i oss maten utomhus innan det blev så kallt att vi var tvungna att söka oss inåt. Nästa år blir det inglasning av altanen! Jippiiiiiii!

Nu kör det in lastbil efter lastbil på kvarteret - huuuuur många som helst! Det är den sedvanliga cirkusen i byn imorgon och det är på vårt kvarter, det blir kul.

Kommentarer
Postat av: Tina

Visst är den helt sinnessjuk den där Insane, åkte den förra sommaren och nu när jag blir påmind om den så reser sig nackhåren:)

2010-08-20 @ 20:02:00
Postat av: Jeanette

Vilka fina kort!!! Till och med jag såg ju männsklig ut. Ni är alltid välkomna. Vi hade verkligen en jättemysig kväll. Men nästa gång blir det övernattning, bastu och sprit som gäller.

Kram

2010-08-26 @ 19:46:25
Postat av: Annika

Låter som ett erbjudande vi knappast kommer att kunna motstå!

Visst var det en fin bild på dej och Isa, jag tycker ni gjorde er så himla bra, ides inte ens be om lov att lägga ut den! ♥

2010-08-26 @ 20:40:43
URL: http://blomstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0