♪♫♪ ja må jag leva...♪♪♫

Japp, idag är min födelsedag. Dagen började med att Niklas (som borde sova vid den tiden) klev upp och arrangerade så att det blev både skönsång och paketutdelning (sen fick han återvända till sängen igen). En vas som jag önskat och världens härligaste pläd fick jag. Dessutom överraskade Ida mej med en egenhändigt gjord nyckelring, som hon gjort igår på museet! Den var jättefin, jag trodde faktiskt att hon köpt den (tänkte att hon hade en slant över från lördagsgodispengen...).

Sån här härlig pläd var det som jag nu kurar i. Skulle nästan vilja ha en mörkbrun oxå, kunde kanske passa i källaren.... eller möjligtvis på sängen.



Bäddsoffan, som vi hämtade idag, såg faktiskt ut att dra lite mer åt det bruna hållet än grått... Fast det gör inget. Det som var värre var att en av bultarna gick av när Niklas skulle skruva fast armstöden! Efter MÅNGA om och men har han nu lyckats fixa den så att vi till och med kan sitta i den! :0)

Ikväll var det som vanlig på måndagar skidkul, fast ikväll var det inte direkt skitkul - det var så otroligt isigt och hårt i spåret att det både var bakhalt och dessutom slog sig barnen ganska mycket när de föll. Svante trillade i sista stora backen (mördarbacken som hans kompis säger) och jag skulle försöka hasa ner med mina skidor tvärsöver backen för att inte åka rakt över honom (eller förbi honom) det slutade med att jag fick nåt konstigt "felskär" med ena skidan och när jag skulle försöka parera för att inte falla vek jag ena knäet helt fel! Nu har jag problem att gå för knäet ger vika titt som tätt - läskigt och ont gör det som tusan! Man ska inte ge sig ut i backarna när man blir gammal.... ;0) Jag tog av mej skidorna och traskade ner för backen till sist, då hade Svante redan fått hjälp av en av ledarna och han åkte i god fart mot målet! Ida åkte mycket snabbare med oss, men hon hade visst oxå trillat en del, men klarat sig bra iaf.

Nu ska jag släpa med mej gosepläden till sängen - den kommer att värma gott, när man nu måste krypa ner där alldeles ensam!  

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Fina presenter du har fått men vilken otur att du ramlade och gjorde illa dig. :(

2010-03-16 @ 13:53:16
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis i efterskott tjejen. Visst är den skön BOOM filten ha den bruna själv. Deras pälsfilt är också kanon om du är ute efter en mysig varm filt.

Hoppas att vi ses snart.

2010-03-17 @ 08:45:40
Postat av: Eva-Marie

Grattis i efterskott. Vilken man du har som offrar sömnen efter en jobbig natt, för att göra din födelsedag till en bra dag.



Vi ses snart

2010-03-17 @ 17:57:50
Postat av: Annika

Ja, han är inte så dum att ha ibland. ;0)

2010-03-17 @ 20:02:50
URL: http://blomstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0