Plastskena & Hello Kitty

Var till hand- och plastikkirurgen idag och fick en ny, "formguten", plastskena till mitt lillfinger. Det visade sig att det var en skelettskada, så nu ska jag ha skenan i fem veckor (sen får jag tvätta mej - tack för det, kommer att stinka om fingret innan dess!) sen blir det träff med en sjukgymnast och bara skena på natten i två veckor. Skenan jag fick idag är konstig! Den är liksom FÖR nageln, hur ska den kunna växa under dessa fem veckor? Antingen kommer den att a) växa ut så att skenan förflyttar sig, b) växa igenom skenan, c) krulla sig bakom skenan, d) bli ett nageltrång eller slutligen e) inte växa för att det är något i vägen.... Blir spännande att se vad som händer.

Det var en riktigt snöoväder idag *hu* inte så kul när man inte kunde krypa upp i soffan med en god bok. Jag åkte buss för andra gången på en vecka idag när jag skulle till läkarn. När jag åkte hem kom jag ihåg att jag skulle fråga chauffören om hur en av morgonturerna går, på min tid när jag åkte buss jämt, jämt, jämt gick den speciella turen till Hagaskolan och så fick man byta buss så man tog sig till den gymnasieskola man skulle till. Så var det inte längre, man åker ner på stan och byter buss där (praktiskt och bra för mej som antagligen kommer att åka med den bussen när jag börjar min praktik), men jag undrar vad chauffören tänkte när jag drog upp det där med Hagaskolan... Han tyckte nog att jag var stenålders (fast han körde iaf bussen då med, så i så fall var han ännu mer stenålders ;0) ).

Nu har jag börjat virka en fotbollsspelare (David Villa), synd att jag virkat kroppen när det var huvudet jag trodde att jag gjorde.... Kan det spela nån roll om han får vara barrumpa? Jag hade ju tänkt ha hudfärgat huvud och enfärgad kropp och sen bara virka på en tröja, men nu har han hudfärgad kropp. *suck* Får se hur jag löser det problemet...

Så här blev Hello Kitty

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Stackars dig, vad jobbigt med ditt finger. Det låter verkligen inte kul och att inte ens få tvätta det på så lång tid.... :(



Ser att du börjat komma igång att virka riktigt bra, trots fingret. Hon blev superläcker Hello Kitty! :D kram

2010-11-11 @ 18:18:51
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0