Man lär sig nåt nytt varje dag

När jag låg på Urologen förra veckan höll min sänggranne på att virka amigurumis, hon hade virkat en suuupergullig Lilla My. Jag trodde att hon virkat hur länge som helst, men hon hade bara hållit på i två månader och hon övertygade mej att även jag skulle klara av det trots att jag absolut inte kan virka. Sagt och gjort, när jag kom hem från sjukhuset beställde jag en bok som heter "virka amigurumi" av Mia Bengtsson och igår införskaffade jag några garnnystan och en virknål. Efter att nästan slitit av mej håret i ren frustation över att det verkligen inte gick använde jag det bästa sätt jag vet för att ta reda på nåt jag inte vet - Internet! Jag googlade och kollade på små filmer på youtube och plötsligt fick jag iaf en början på min lilla figur. Idag är maskoten färdig!!! Snett och vint, men den är klar!
På lördag ska jag få en lektion i hur man gör av en pysslig kompis, så sen kanske det tom blir lite fason på mitt virkande oxå. Jag har nämligen inte fått kläm på riktigt VAR det är man ska trycka in virknålen... Ena varvet har jag för få maskor och nästa är det alldeles för många. Det gick nästan lite lättare när man skulle byta färg på garnet för då hade jag ju iaf en aning om när jag kommit ett varv, annars blev jag tvungen att fästa en säkerhetsnål när jag gjort det jag tyckte var första maskan.

Så här blev den (men jag måste fixa en karbinhake för den ska hänga på en väska)


En strålande vacker, men lite kylig dag har det varit idag

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men gud, du är ju hur duktig som helst! Vad ska du hit och göra, kanske lära mig hur man virkar dessa otroligt söta små saker? ;) kram

2010-10-22 @ 23:37:08
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Margareta

Men bravo! Önskar mig en maskot till bilen.//m

2010-10-24 @ 21:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0