Första snön + halvt stenfri

Idag har varit en bra dag!!! Tack och lov, för det känns som det var ett tag sen jag kunde säga det och verkligen mena det.

I söndags fick jag feber igen och fick alltså åka upp på Akuten (igen) och bli inlagd (igen). Den här gången var det visst knökfullt på Urologen så jag hamnade först på Ortopeden, enkelrum med fin utsikt över helikopterplattan ;0) I måndags fick jag iaf flytta över till Urologen och där fick jag tom dela rum med en tjej som var ett par år yngre än mej! Det är man ju inte direkt bortskämd med vare sig på Urologen eller Ortopeden, jag har varit minst 30-40 år yngre än mina sals-/rumsgrannar. I tisdags fick jag iaf åka hem och fortsätta antibiotikakuren här hemma.

Idag började dagen med en morgonpromenad för mej och Niklas (när barnen var lämnade och Niklas hämtat andan lite), tyvärr kom vi inte ut förrän det började snöa... Vilket snöoväder!!! Det var enorma snöflingor som inte bara stormade ner, de var super tunga och blöta oxå. Vi var blöta igenom alla kläderna när vi kom hem igen, och då valde vi ändå att inte gå så överdrivet långt (å andra sidan går det ju inte så särskilt snabbt för mej, min ork är väl ungefär som halva min vanliga - om ens det...).



I eftermiddag hade jag tid på röntgen (äntligen!), efter låååååång väntan (säkert en timmes försening) blev det min tur och de kollade den högra njuren - och de hittade INGEN sten!!!! Jag kunde knappt tro att det var sant, ifrågasatte det på alla sätt, men de hävdade att det inte fanns nån sten där så jag måste väl tro dem då! ;0)
Nu hoppas jag att mina dagar med Nefrostomin ska vara mycket lätträknade!!! Jag måste vänta på att Urologläkarn ska ringa så jag får nån tid att plocka bort den, dessutom vill jag ha tid för att spränga den vänstra stenen så jag slappna av från det där eländet!

Kommentarer
Postat av: @sa

Underbart, härligt och skönt!!! Ut med nefrostomin och snabbt in och krossa nästa elände innan den fastnar den också.

2010-10-15 @ 08:08:24
Postat av: Matilda

Vad härligt att de inte hittade något på röntgen!



(Jo, Idol-Linnéa är allra bäst utav dem... absolut!)

2010-10-15 @ 12:34:01
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Vad skönt att de inte hittade något på höger sida. Hoppas du snart är klar med stenkrossandet. Trevlig helg! kram

2010-10-15 @ 16:25:47
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0