Snö

Så var vintern här (igen) då. Vi får väl se hur länge snön stannar den här gången, men det var iaf så pass mycket att grannen vallade sin snöslunga igår.



Vi lämnade snön åt sitt öde (Niklas var övertygad om att den skulle smälta bort under dan, det gjorde den inte men Ida & Svante skottade heeeela vår gård på kvällskvisten) och drog in till stan för att köpa lite nya vinterkläder till barnen. Joel var dessutom i behov av lite ekipering, han åker ju till Barcelona på torsdag och kunde behöva något annat än gamla urtvättade mjukisbrallor. Dessvärre har han MYCKET bestämda åsikter i vad han ska ha för kläder! Vi hann gå på hur många butiker som helst och inga brallor var de rätta... Han hade sett nån på skolan som hade "ljusbruna jeans", på fredag kväll satt vi och kollade på nätet på H&M, Lindex och KappAhl och slutligen bestämde vi oss för att det nog fanns en chans att H&M skulle ha de rätta byxorna.... Men sån tur hade vi såklart inte! Slutligen hittade vi ÄNTLIGEN rätt sorts byxa på Åhléns - sista paret var det och deras största storlek på barnavdelningen och det var just på håret att de inte skulle passa (det vore bra om de inte krymper i tvätten...).
På eftermiddan åkte jag, Ida och Svante till min pyssliga vän som gav mej ett och annat gott råd vad gäller virkningen - tack för det! ♥ Hon är en fena på att virka! Hon visade en duk hon gjort, själv fick jag försöka plocka upp hakan från golvet - det var verkligen imponerande. Ida och Svante busade under tiden med hennes (stackars) katter, skulle gissa på att katterna sov gott när mina busfrön dragit hem igen! Jag har börjat på en Hello Kitty-figur, det har gått ganska bra, men armarna är besvärliga (och det kommer nog benen oxå att vara). Ganska smart att virka till Ida ändå, för hon är på mej hela tiden för att höra hur det går. Jag kommer inte att kunna smita undan att göra den klar...

Idag har Ida (och Niklas) varit på badkalas i H-sund. Jag har ägnat lång tid (kanske allt för lång) på att göra bra frågor till Joel. Han ska ha prov i samhällskunskap på onsdag (de ska egentligen ha det på fredag, men han är ju borta då) det handlar om Norden och själv känner jag panik över att han har så in i nordens lite tid att träna inför provet. Det var anledningen till min kraftansträngning till kluriga frågor, sonen var tyvärr inte lika imponerad själv... Men jag är övertygad om att om han bara pluggar de frågorna de få dagar som är kvar kommer han att klara provet galant.

Lite luftombyte krävdes för den hårt studerande sonen så han och Ida gick ut i det fina vädret och gjorde årets första snögubbe!


(skumma färger, men jag orkar inte fixa färgen nu)

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det var bara trevligt att ni kom förbi. :) Katterna var faktiskt inte helt utslagna så jag tycker absolut att ni ska göra en repris.



Hur går det med virkningen, ska bli intressant se dina fina dockor med tunnare nål o tråd. Då kanske du börjar virka dukar också. :D kram

2010-10-25 @ 16:07:07
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0