Ida grunnar...

Tackar som frågar, men läget är inte helt under kontroll än. Foten, halsen och njurstenen trasslar fortfarande. Jag passade på att gå in på HC i morse när jag ändå var med Ida till tandläkarn. Jag fick göra nytt urinprov och de kollade tempen och "snabbsänkan". Det visade sig iaf att de vita blodkopparna i urinen hade sjunkit med 80% så och sänkan var normal så det betyder att njurstenen inte täpper till nån gång och det får man väl vara glad över. Jag blev lovad att få göra en ultraljudsundersökning inom tre dagar för att kolla upp den närmare. Jag är ju ganska orolig över att stenen ska vara för stor för att kunna komma ut spontant... Med tanke på att det väntar en lååååång resa på fredag törs jag inte tänka på vad som skulle hända om jag får värsta anfallet då! Det är nog hemskt att ha det hemma, men att sitta "bunden" till en stol timme efter timme lockar absolut inte.

Idag har Ida börjat simskola. Det gick fint, hon tyckte att det var roligt och hon är så taggad på att få lära sig simma. Direkt efter simningen hade hon fotbollsträning - ingen rast och ingen ro - så ikväll var det en glad, men mycket trött liten tjej gick och la sig.

På tal om njursten var det ganska skoj vid kvällsfikat, Joel funderade över njursten, om det var sånt killar oxå kan få. Ja, sa jag, det är vanligare att män får det än kvinnor. Efter en stunds begrundande av detta frågar Ida "är du en vanlig tjej?"!!!! Gissa om vi skrattade gott!



Stenar (med dessa är en trevligare variant, i Turkiet förra året)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0