Mer pysselbilder

Jag hade inte mer än 187 foton i kameran! Det var inte så mycket med tanke på hur länge jag inte kunnat föra över korten till datorn...
Har roat mej med att lägga in några bilder på gamla blogginlägg, där de hör hemma lixom. Men jag tänkte att jag lägger in några av de pysselgrejer jag gjort här på ett och samma ställe...

             

I fick mej att skratta gott idag, hon gillar att räkna och så här lät det...
I: Ska jag räkna så långt jag kan?
A: Ja, gör det.
I börjar räkna och S räknar med henne, I blir arg och slutar räkna.
I: S får inte räkna!!!
A: Jo, låt honom räkna oxå, han kan ändå inte räkna längre än till 8 eller 9...
I börjar om och S räknar med henne igen, plötsligt slutar I att räkna igen! Hon hör att S är en halv takt efter henne...
I: Hör du inte, han räknar inte själv, han hör ju vad jag säger!
A: Jamen, han kan inte räkna lägre än till 9 sen kommer han att sluta, räkna på du!
I börjar om ännu en gång och S räknar med til ca 9 sen blir han tyst, I fortsätter tills hon kommer till 14...
I: Fjorton, fjortonett, fjortontvå, fjortontre...*fortsätter tills hon kommer till*...fjortonåtta.... *då måste hon fundera en stund, sen säger hon* ...fjortontolv, visst? *och tittar frågande på mej*
Jag skrattade nästan högt, men försökte bita ihop och sa "ja", hon fortsatte....
I: Fjortonsexton, visst?
Nu måste jag titta ner i bordet för att inte visa att jag ler med hela ansiktet, men säger "ja" ännu en gång.
Här börjar hon spåra ur totalt och börjar väl bli medveten om det men drar till med ännu en gissning:
I: Fjortonfyra, visst?
Nu kan jag inte hålla mej längre utan berömmer henne för att hon är så duktig på att räkna och börjar sen prata om nåt heeelt annat, för att jag inte ska skratta henne rakt i ansiktet.
Normalt brukar hon kunna få problem med 30, då säger hon gärna "tjugotio" osv, men att ha 14 som ett tiotal har jag aldrig hört förut! image361

image362

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men hördudu... ska inte du plugga? När hinner du göra alla fina alster eg? *ler* Jättefina saker och jag gillar verkligen påskkorten + flasktagen. Snyggt! Kanske läge att komma hem till dig för en liten BIA-demo? Kram, Gunilla

2008-04-09 @ 18:35:18
URL: http://www.deltaskatter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0