Tisdags surr...

Jag fortsätter mitt gnällande lite, förkylningen håller på att bryta ut, men det är ganska bra för då kan jag ju iaf kurera mej med Alvedon... Hoppas bara att det värsta är över innan lördag! Det är ju inte så kul att sitta och snora, hosta och kraxa på en tenta precis, har redan testat det i höstas och det var ingen hit direkt.

Nu hoppas vi att vårt PM ska bli färdigt imorgon så att vi kan plugga sociologi på torsdag och fredag, får se hur det går - vi har massor av text, men det gäller ju att få allt under rätt rubrik och att det låter bra oxå...

S var på 3-års kontroll idag, det handlade mycket om språket. Han sa naturligtvis inte flaska när distriktsköterskan ville att han skulle prata, fast det löste sig efter en stund. Han fick se lite bilder med bl.a. en bil eller "raggarbil" som S sa. Vi ska få en tid hos en logoped för att få lite tips på hur vi kan göra för att träna honom att prata bättre, fast han utvecklas otroligt bra tycker jag, så jag tror nog att det kommer att bli bra även utan "experttips", men det skadar väl knappast att göra ett besök.

I håller på att bli en riktig kluring! Igår kväll visade hon mej nöjt hur hon hade städat både i sitt rum och i J & S rum, sen sa hon "borde inte jag få en belöning nu?"!! Snopen jag blev, hon har aldrig krävt nån muta tidigare för att städa... Undrar var hon fått det ifrån? Nåja, hon fick inget (annat än beröm förstås), annars lär hon väl sätta det i system kan jag tänka mej. image414
Idag förhandlade hon med N när han skulle klippa hennes naglar, hon hade föreslagit att hon skulle få nåt gott, han gick inte med på det men det fattade hon inte, så det blev ett himla liv när hon insåg att det inte skulle bli något godis trots att hon klippt naglarna...!image413 Hur ska detta sluta tro? *fniss*

Imorgon ska J äntligen få gå till skolan igen, dessutom är det en riktig kanondag med bokens dag, simundervisning i skolan och bad på fritids! Bokens dag innebär visst att de väl att de mest bara ska läsa böcker hela dagen. Barnen skulle få ta med sig en kudde, filt (!!!) och lätt fika. Filten hoppade vi direkt över, han ska ju rymma allt i ryggsäcken, det kan ju inte vara så att han ska måsta ta cykelkärran för att få med sig alla pinaler.
Vi  hör ju till den tråkiga sorten som aldrig har kakor och sånt hemma och J brukar alltid få nöja sig med mackor och på sin höjd nån riskaka när han ska ta med sig fika. Idag tänkte jag att han faktiskt kunde få ta nån liten kaka med sig för en gångs skull, så efter middagen sa jag till honom att han kunde få cykla till affärn och köpa något som han kunde ta med sig... När han kom hem hade han köpt 3 "wienerbrödsbullar" ("en till mej, en till dej mamma och en till pappa" - fast jag och N avstod våra bullar till de sugna småsyskonen istället), en sån där inplastad Hägges chokladboll och ett paket Singoalla!!!!! image415 Vart tog "lättfikat" vägen? Jag lyckades övertala honom om att han fick nöja sig med chokladbollen och ett Singoallakex imorgon och så fick de fika bullar ikväll istället. 

image416 

Kommentarer
Postat av: momsingen

Hoppas du fixar denna veckan. Behövs någon hjälp med barnpassning så ställer jag upp. Beträffande logopeden tycker jag det är toppen. Finns tips att få som snabbar på talutvecklingen bör man ta emot sådana. För S bästa.
/ Kramar från Ersboda

2008-04-23 @ 21:11:45
Postat av: Åsa

Hmm, fyndiga barn du har! Jag undrar oxå vart I har fått förhandlingstackterna ifrån?! Kan det vara storebror tro?
Lilla söta J! Han är inte dum han heller =) Kakor är gott.
Vi hörs!
/Systeryster

2008-04-24 @ 15:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0