Mamma Mia vilken vitamininjektion

Wow, vilken kick det var att gå på bio ikväll! Jag och syrran såg på Mamma Mia, jag hade ju hört att den skulle vara bra men jag trodde aldrig att den skulle vara bra! Det var verkligen full fart från början till slut, den var både ganska rolig och så var det förstås massor av bra musik! Det är nog första gången jag "dansat" i biostolen och sjungit med i låtarna... Och det var absolut första gången jag ser en tjej ur publiken dansat hela sista låten - framme på "scenen"!!! *chockad* Det visade sig sen att det var en möhippa, så det förklarade ju saken.
Syrran lyckades virra till tiden så vi missade lite från början (!!!!), men det kunde lika väl ha varit jag som virrat till det så jag ska inte klaga på henne, själv fick jag traska omkring i arbetsskorna eftersom jag glömt mina vanliga skor hemma... Jag fick välja mellan mina blommiga rosa gummistövlar som ligger i bilen eller arbetsskorna - av två onda ting valde jag de mer diskreta, dessutom kunde de ju vara bra om nån skulle få för sig att trampa mej på tårna... *lol* Jag lovar att jag inte tog av mej skorna på bion....!

Tänkte på en sak när jag såg filmen, jag som tycker att jag är så usel på engelska - men när man ser hur de översätter texterna i musiken inser jag att jag faktiskt inte är helt värdelös ändå... Jag valde tom att inte titta på texten när de sjöng! *smått impad av mej själv*

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vad kul att ni äntligen har lyckats "komma er iväg" nu o se den. Visst är den bra? En så varm, mysig o rolig film. Det märks att dom har haft kul när dom spelat in den. :)

2008-08-05 @ 22:35:37
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: JennyN

Åh kul att ni också sett den! Jag och mamma var och såg den för några veckor sen och jag tyckte den var helt underbar! :)

2008-08-06 @ 00:27:18
Postat av: Maria Olofsson

Jag har också sett filmen och tyckte det var bra. Jag blev också irri på översättningen, men jag fick veta att den var omgjord för att passa till handlingen. Så du är nog inte dålig på engelska.

Ska inte du vara ledig i sommar?

2008-08-08 @ 19:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0