Fredagssnack...

Jag lyckades!!! Jag har fållat upp de nya gardinerna till sovrummet - hatar att sy gardiner!!! (Att säga att jag syr dem är ju att överdriva tom, nuförtiden använder jag bara såna där praktiska "klistersömmar", fast man borde väl sy en söm innan man tvättar dem kanske...? *funderar*) Varför ska det vara så svårt att få det rakt och snyggt? Trots att jag numer bara köper panelgardiner så måste man ju fålla upp dem, och blir det då fyra gardinlängder så blir det alltså fyra jämna fållar man ska få till...! Jag blir alltid på uselt humör, så jag passade på när ungarna satt bänkade framför Bolibompa  (det hör inte till vanligheten att alla tre sitter där, det brukar möjligtvis vara J som tittar, de andra brukar röja järnet vid den tiden). Jag hade turen att S somnade i soffan så nattningen gick enormt snabbt *glad*, däremot lär det väl straffa sig i natt då han antagligen kommer att pinka ner hela sin säng *tackar uppfinnaren av överdragslakan*. Tordes inte försöka dra på honom en blöja trots att han inte kunde gå på toan, han skulle förmodligen vakna och bli rasande och sen skulle jag få se mej i stjärnorna efter en lugn och skön kväll.

De nya gardinerna passar sååå bra till nya sängöverkastet, men de enfärgade längderna kunde ha fått vara lite mindre gula... De är beiga, men åt det gula hållet och det beiga i överkastet är mer mot det gråa hållet... Nåja, man kan inte få det helt perfekt när man tom köper gardinerna innan man vet att man kommer att ha ett överkast som passar... Fyndade dem på jobbet i "Tages hylla", så var och varannan Coopare har väl likadana *fnissar*. Jag hade inte alls tänkt köpa dem, men jag drogs med i köphysterin när "alla andra" handlade...

Imorgon ska vi på 40-års fest med 60-tals tema. Varför 60-tals tema? De kunde väl ha valt 70-tals tema istället, de växte ju upp under 70-talet... Vad fanken ska man ha som är typiskt för 60-talet? Har kollat nätet ut och in men hittar inget riktigt bra, tror jag kommer att satsa på svarta och vita kläder, frillan från 1968 *pekar mot inlägget längre ner* och vääääldigt mycket svart runt ögonen - ev lösögonfransar, men är lite rädd att de ska "repa" glasögonen... I början av sommaren tyckte jag att det skulle bli jättekul med 60-tals festen, tänkte att man verkligen kunde satsa på att klä ut sig (hippie  kanske, tanken på N med långt hippiehår är ju fantastisk!), men så hade N frågat 40-åringen om han trodde att alla skulle klä ut sig - men det trodde han inte!!! Hur tusan vet man nu hur man ska lägga upp det??? De borde varit strängare i sin klädkod på inbjudan - antingen klär alla ut sig eller så ingen! Det blir ju pinigt oavsett om man klär ut sig för mycket eller för lite om alla andra gör tvärt om...

Nä, nu ska jag krypa ner i min skööööööna säng, fattar inte att jag inte gjort det tidigare det är ju bara skit på tv:n på fredagar!!!!! *arg*


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men du... bildbevis på gardinerna som du har sytt. Behövs inga detaljbilder, såvida du inte känner för det :D Hoppas att ni får riktigt trevligt på festen och jag håller, så tråkigt om inte alla klär ut sig. Väntar med spänning på rapport senare. :)

2008-08-30 @ 01:32:30
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0