Sista tisdagen...

Suck och stön, har suttit och lagt ut några av mina skolböcker från "förra" året - heeeeeela kvällen (de stackars barnen i huset höll aldrig på att få lägga sig ens) och jag menar verkligen hela kvällen, utan att överdriva!!!!  Jag har inte hittat något riktigt bra ställe för köp- och sälj- av studentlitteratur, så jag la upp dem på två ställen för säkerhets skull. Hoppas att det är någon som vill köpa dem nu när jag slitit så hårt... Dessutom är inte studentlitteraturen precis gratis (som den var förra året *bortskämd*), så jag skulle ju inte bli ledsen om jag fick ett litet bidrag till årets böcker. Beställde alla böcker, till första kursen, igår! Försökte hitta dem på såna där köp-och sälj-sidor men tyvärr utan resultat, fick "roa" mej i sann studentanda att kolla prisjakt.nu för att hitta de billigaste böckerna istället. Det är helt otroligt vad det skiljer mycket i pris på böckerna!!! Och tänk vad dyrt det skulle vara att köpa dem i en fysisk bokhandel, som jag fick göra förra året!!! Skulle tro att jag lätt kommer ner i halva kostnaden genom att beställa böckerna istället!

Idag kom jag på att det faktiskt var sista tisdagen på jobbet! Det betyder att det var sista gången jag behövde "rulla reklamen", förhoppningsvis sista gången jag behövde skvätta ner mej med en trasig pall Jokk Tranbär (japp, inga problem att komma ihåg att tvätta kläderna i em, men däremot lär jag väl få gå i fuktiga kläder imorgon eftersom jag glömt att hänga upp dem på tork...! *klurigt*), men förmodligen inte sista gången jag behövde kasta mögliga (o)aptitliga rödbetor... Ja, vissa saker kommer jag onekligen inte att sakna, medan jag nog lär sakna vissa saker - lönen såklart och att ha fritid på kvällar och helger (att få känna att man verkligen är ledig när man klivit utanför dörren på jobbet)! ...och så alla trevliga jobbarkompisar såklart! Tur att jag har trevliga klasskompisar som jag får vara med istället!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0