En bra idé

Min grupp från klassen gjorde studiebesök på mitt fd jobb idag, där fick vi intervjua chefen och fackordföranden (vi läser organisationsförändring för tillfället och vad kunde väl passa bättre än att göra ett besök där...). Det var en mycket givande timme, som jag tror kommer att hjälpa oss att kunna göra ett riktigt jobb. Vi har tänkt jobba hårt den här veckan så vi kan få jullov sen, det ska bli såååååå skönt!!! Vi fick gå ett varv runt lagret för att mina gruppkompisar skulle få se hur det ser ut, det verkade uppskattat. Själv tyckte jag såklart att det var roligast att hinna heja på en massa trevliga människor, även om det inte hann bli så långa samtal.

Barnen här i huset har blivit snuviga, typiskt va just innan jul och allt! Dessutom har jag ju en riktigt tuff vecka framför mej så det passar inte så där riktigt bra, men när gör det det? Imorgon kväll ska vi på Julkonsert i Joels klass och det vill vi ju inte heller missa och på onsdag hade jag och Niklas tänkt hinna köpa alla julklappar... Nu håller vi alla tummar för att de inte blir sämre över natten, lite snuva har ju ingen dött av, men man kan ju inte skicka sjuka barn på dagis och skola. Nåja, blir de förkylda nu är de väl förhoppningsvis friska när vi får jullov!

Ida som normalt brukar somna som en stock bara man läst en saga har knappt kunnat somna två kvällar i rad nu, igår höjde vi nämligen upp hennes säng från halvhög loftsäng till hög loftsäng (vet inte om hon tycker det är lite läskigt att vara så högt upp...). Hon vill så gärna ha en liten rithörna under sängen och hon har blivit så lång att hon inte kunde sitta bra när sängen bara var halvhög. Själv tycker jag det vore perfekt att släpa ner vår gamla skolbänk (en sån där bord och stol sitter ihop) från vinden och kanske måla upp den och ställa under sängen. Den tar ju ganska liten plats och dessutom ryms både papper och pennor under bänklocket, men Nicke är lika negativ som vanligt när jag kommer på en bra idé. Ska försöka komma på ett bra sätt att få honom att tro att det var han som kom på det.....

Jag fick tillbaka mina kort och julkort idag, de som var kvar alltså efter att de varit ute på försäljningsturné. Först var de ju på syrrans-kompis-arbetsplats-julbasar *pust*, sen har de hunnit vara både på syrrans jobb och på mammas jobb (och tydligen hemma hos mamma oxå). Jag gjorde mej en fin slant! *glad* Lite irriterande var det dock på syrrans jobb där någon stulit tre av syrrans kort + att nån klåpare spillt ut något över ett av mina "dragkort" och bara tryckt ihop det och gömt bland de andra korten. Dessutom hade (antagligen samme klåpare) dragit sönder bandet som man ska dra ut flikarna i... Man blir ju matt i lacken, varför står man inte bara för vad man gjort? Fy så ruttet!

Det var det här stackars kortet nån sabbat....


Eftersom det här är en pysselblogg får jag väl ta mej i kragen och visa upp några av alla julkort jag knåpat ihop i vinter...
                       

Så där ja, nu tror jag det får räcka för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0