Brun-grön röra

Nu har vi bara tre julklappar kvar, och vi vet redan vad vi ska köpa. Det känns himla bra att vara (nästan) helt klar med klapparna, ett stressmoment mindre. Som vanligt är det en del skoluppgifter som ska fixas, men det känns ganska bra, gruppuppgiften är vi nog klara med, rollspelet på fredag är planerat och hyfsat intränat och sen har vi en individuell skrivuppgift som helst ska lämnas in dan innan julafton. Den hade jag tänkt bli klar med senast på måndag.

Igår var vi på Joels "spårs" (alla årskurserna F - 3 i C, just hans spår har integrerade klasser) julkonsert, de var så duktiga! De har en väldigt musikalisk lärare så de sjunger många fina sånger (lite väl många tycker dock småsyskonen). Dessutom hade de varierat sig med att göra ett slags "julkryzz" så vi föräldrar fick använda våra små grå lite, det var ett trevligt inslag för man fick ju tillfälle att prata lite med sina bordsgrannar. Ibland tror jag att vi föräldrar blev lite för pratglada och nästan överröstade sången...

Joel ställer en av frågorna till Julkryzzet. (Fruktansvärd bild, jag vet - alla barnen ser ut som små monster sen jag försökte korrigera röda ögon... Istället för röda ögon fick de gröna!)


Idag har Joel varit på vårdcentralen för att kolla färgseendet, och han hade, som vi redan misstänkt, lite problem med färgerna "brunt" och "grönt". Nu ska vi få en remiss till ögonavdelningen på sjukhuset, för tydligen kan man träna upp en del såna problem..! Ska bli spännande att höra vad de säger där. Han har ju ändå klarat sig himla bra, jag har ju tagit upp den här frågan med på skolan några gånger men där har de aldrig märkt något. De har ganska ofta matteuppgifter där de ska färglägga olika saker, men det har han klarat antagligen genom att han frågat någon bänkkamrat om han har rätt färg.... Det har jag märkt att han gör här hemma med, när han är osäker frågar han Ida. Men det blir ju mycket bättre för honom om vi får bekräftat att han faktiskt har ett synfel, då behöver ju ingen ifrågasätta hans problem, annars kan man lätt tro att han bara är "dum" som inte lär sig färgerna nån gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0