Kluringen Ida

Idag fick Ida, till sin stora glädje, följa mej till skolan. Det var ju fleeeera dagar sen hon var sjuk, men eftersom S varit skruttig i magen i veckan fick de båda två stanna hemma veckan ut. Nu var I rejält trött på att bara vara hemma och jag hade bara en redovisning i tvärgrupp idag så det passade utmärkt att ta med henne. Vi hade packat med ett par ritpapper och färgpennor, dessutom sprang vi som snabbast in på en affär och köpte en tidning (prinsesstidning!) så att hon skulle ha något att göra, i ärlighetens namn tror jag knappt hon rörde grejerna, hon tyckte bara att det var roligt att sitta och höra på oss. *fniss*
Efteråt sa hon att det roligaste hade varit när vi skrattade! Förutom det sa hon att hon tyckte att mina klasskompisar var "fina"... Ja, vad säger man...

Dagens kluring var iaf när vi åkte till skolan, det var ett riktigt busväder med blåst och snö, då sa Ida "det är ju jag som kan ta bort snön mamma", jag förstog inte vad hon menade lite men satt väl i min egen värld och svarade bara "ja, ja". Då sa hon "det säger de ju i visan, att jag har tagit bort snön... Fast då skulle jag verkligen behöva en traktor"!!! *skrattar* Hon är inte dum, det är ju alldeles sant att i "Idas sommarvisa" så sjunger de ju att hon, (Ida) "just tagit bort snön" och med det oväder som var idag var det verkligen läge att använda sig av en traktor om man ville ta bort snön. ;0)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0