Vår i luften

En riktig vårdag har det varit idag, det är ju lite sjukt! Den här tiden på året brukar det ju kunna vara 30 grader kallt och nästan isbjörnar på gatorna... Man får försöka se det positiva (även om det säkert är pga miljöförstöringarna, som ju i sig inte är positivt), jag menar vem föredrar inte såna här härliga dagar mot att frysa häcken av sig...image53

I var rolig idag när vi skulle äta middag! När jag skulle duka kom hon in till mej i köket och sa med sin snällaste röst: "kan jag få sitta brevid min bästis?"image54Jag frågade vem hon menade, och hann tänka igenom några alternativ - kunde det vara dockan, nallen, mamma, pappa, J, någon kompis eller...? Nä, det kunde väl inte vara S, de hade ju inte gjort annat än bråkat under eftermiddan... Men se det var just "Dante" (!), så medan hon gick tillbaka till sin "bästis" lekrummet möblerade jag om stolarna så att de skulle få sitta brevid varandra. När middagen var klar och I kom in i köket igen sa jag "nu har jag gjort så att du får sitta brevid din bästis" och kände mej väldigt nöjd. Men I blev blixtarg och styrde genast tillbaka S´s stol, för han var minsann inte hennes bästis!!! Snacka om snabba växlingar!image55

Nu är det image56 dags, I en annan del av Köping, de är så härliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0