Redo för redovisning!

På måndag har vi en stor och viktig redovisning i skolan. Det blir första gången som vi ska redovisa inför hela klassen (+ BIT-arna som läser den här kursen med oss), så det är ca 70 pers som ska höra på. *nervös*
I min grupp är vi bara 4 st som ska redovisa, den femte kan inte vara med på måndag, så han gör en individuell uppgift istället. Varje grupp ska redovisa under 30 min, det är ju suuuuperlång tid!!!! Vi ska alltså stå och prata ungefär 7 minuter var!
Min grupp är en ambitiös och bra grupp, så vi gjorde klart vår PowerPoint-presentation igår och sen gick vi hem för att var och en skulle få fila till sitt eget manuskript i lugn och ro. Igår lyckades jag inte få till mer än 3 minuters redovisning, men efter att ha fortsatt knåpa idag så kan jag lyckas få ihop till 5 min! :0)
Det är olikt mej att bli klar i så här god tid, men jag måste erkänna att det känns oerhört skönt! Nu kan jag koncentrera mej på att träna, träna och åter träna på det jag vill ha sagt. Förhoppningen är att jag inte ska behöva använda mej allt för mycket av mitt manuskript.

Imorgon ska vi träffas igen i gruppen och träna på att redovisa för en annan grupp. Det var J:s grupp som gärna ville att vi skulle redovisa för varandra och ge lite tips och råd inför den stora redovisningen. Bra initiativ, bara de nu kan ge konstruktiv kritik, annars har vi ju inte fått så mycket ut av det.

Det blir mer trevligheter imorgon, M, som tog ett studieuppehåll inför den här kursen, kommer och lunchar med oss! Vi ska nämligen få tillbaka våra hemtentor på förra momentet, socialpsykologi. Det var så roligt att vi alla "seniorer" klarade den uppgiften! Tänk, hela förra terminen klarade jag utan ett enda "U" eller att behöva komplettera! Skönt, ..och bra för självförtroendet! :0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0