Läderbröllop

För tre år sen döpte vi S och dessutom överraskade vi alla med att passa på att vigas direkt efter dopet. När man varit gift i tre år kallas det visst att man firar "läderbröllop". Vem katten har hittat på ett så fånigt namn? Tycker det är överkurs med alla de "överflödiga" åren (tycker det skulle räcka med vart femte år tex.), det behövs väl inte en massa namn på dagarna för att man ska kunna fira dem...? När man ser listan med alla bemärkelsedagarna, ser man hur himla fjuttigt tre år är - det är en låååång bit kvar att beta av innan det blir till att fira Atombröllop! *lol* Vi väntade en aning för länge för att ens ha möjligheten att fira den dagen skulle jag tro...

 1 år - Bomullsbröllop
 2 år - Pappersbröllop
 3 år - Läderbröllop
 4 år - Blomsterbröllop eller Fruktbröllop
 5 år - Träbröllop
 6 år - Sockerbröllop
 7 år - Ullbröllop
 8 år - Bronsbröllop
 9 år - Pilbröllop
10 år - Tennbröllop
11 år - Stålbröllop
12 år - Silkebröllop
13 år - Knypplingsbröllop
14 år - Elfenbensbröllop
15 år - Kristallbröllop
20 år - Porslinsbröllop
25 år - Silverbröllop
30 år - Pärlbröllop
35 år - Korallbröllop
40 år - Rubinbröllop
45 år - Safirbröllop
50 år - Guldbröllop
55 år - Smaragdbröllop
60 år - Diamantbröllop
65 år - Krondiamantbröllop
70 år - Järnbröllop
75 år - Atombröllop

Vår läderbröllopsdag firade vi med middag på restaurang, trevligt! N lät mej just så pass få byta kläder efter jobbet innan vi skulle kasta oss in i bilen för att åka iväg, trodde nästan att vi bara skulle cirkulera runt byn ett par varv innan vi skulle hem igen och dra fram en pannkaka ur ugnen... *fniss* Men det blev mycket bättre än så, tack för det!
Själv hade jag, såklart, fixat ett kort. Det spårade ur nån stans längs vägen, hade grunnat på vad man kunde göra av "läderbröllop", men hästsadel eller läderpiska kändes lite märkligt... Om slutresultatet passade så särskilt mycket bättre in vet jag inte, men kul var det iaf!  Bilden är usel, får skylla på att det är kväll och svårt att fota... Kanske jag fotar om det någon dag och lägger hit istället. Cardstocken är ett läckert högblankt papper som hellre får tankarna att gå til lack än till läder, men det passade så bra till motivet.

Kan passa på att visa två födelsedags kort jag gjort på senaste tiden - ja, jag har faktiskt pysslat lite trots att jag lider av akut trötthet mest hela tiden!

Ett kort till en kille som fyllde 40 i helgen, han surrar hela tiden om "det stora hotellet Elit (fast det låter som han säger "i Lit"), vart såklart tvungen att göra något i det temat, så jag kopierade Elit´s logga och gjorde om den till ett "C" istället för "E". Texten blev lite mysko, man tror hellre att han firar att han bott i Vännäs i 40 år än att han fyller 40 år...


Sista kortet ut ikväll fick en tjej på jobbet som fyllde 30 år förra veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0