Många öl blir det...

Idag har jag öppnat mer ölburkar under dagen än vad jag kanske har gjort i hela mitt liv totalt... Och då var det ändå inte överdrivet många! Anledningen är förstås att jag inte dricker öl (tycker det smakar gammal räv, men brukar ibland inbilla mej att det skulle vara gott i bastun eller en riktigt varm sommardag, men blir alltid lika besviken över den äckligt surbeska smaken!) och att jag var tvungen att hälla ut en massa gammal öl + flera ölburkar som var lite buckliga, och alltså inte går att sälja. Då slog det mej ännu en gång att det verkligen inte är klokt vad vi slänger mat (och dryck) som det egentligen inte är något fel på... Okej, ölen mår jag inte så dåligt av att hälla ut, det är ju bara en massa gift som någon slipper dricka i sig, men när det är helt fräsch och okej mat då tycker jag att det är hemskt! Tänk om man kunde få skicka maten till såna som skulle skratta sig lycklig för en enda liten brödsmula... Tänk vad vi är bortskämda, kastar mat för att förpackningarna är dåliga/knöliga... *ryser*

På tal om nåt helt annat, hur kan man gå på en offentlig toalett utan att låsa dörren om sig? Jag stegade in på en toa och där stod en karl och (tack och lov) tvättade händerna! När han såg mej sa han "oj, det är bara jag som står här"... Vaddå "bara jag", som om det skulle vara nån bekant... Jag som själv bara hade tänkt tvätta händerna blev stående nån sekund i dörren medan jag funderade på hur jag skulle göra, eftersom det "bara var han" kanske jag skulle gå in och tvätta händerna jag med... Till sist återfick jag fattningen och vände på klacken och väntade utanför. När han var klar och kom ut sa han "jag glömde visst att låsa dörren" - som om inte jag märkte det! Tackar min lyckliga stjärna att jag hade lite beslutsångest om jag skulle gå dit eller inte, och först gick ut ur butken för att gå till bilen men sen ändrade jag mej och gick in igen... Tänk om jag hade gått dit på en gång, vad hade den karln pysslat med då när jag öppnat dörren...? Knappast något jag velat se iaf! 

N och barnen tillbringade dagen på Paradisbadet, de badade heeeela dagen så nu sover alla sött! *ler*
Själv tänkte jag bara se färdigt på Morden i Midsomer sen är det raka såret i sängen även för mej. Det är bra att ha datorn framför tv:n, då kan man koncentrera sig på att skriva när det blir för spännande på tv:n (säger hon som har nerverna utanpå kroppen)... Det tar iofs lång tid att skriva, men det kan det vara värt. *ler*

Natt, natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0