Några kort, som omväxling

Tänkte jag skulle försöka ta mej i kragen och visa upp några kort jag gjort under sommaren, det har verkligen inte varit mycket pysslande här på lääääänge känns det som. Skulle behöva en riktig pysselträff där man verkligen tar sig tid att pyssla mycket och länge!  Jag har otroligt nog gjort några LO´s oxå, men de är inte klara riktigt än så det tar väl några månader eller så innan jag lyckas få dem fotade och utlagda här...

Först ut, Marias födelsedagskort med en av mina (för tillfället) favoritstämplar.



Mammas födelsedagskort, kanske konstigt som grattiskort - men det var så kul att få testa idén med äpplet och masken, så hon fick agera försöksperson. *lol*


Joels födelsedagskort, måste ju börja använda mina punchinella - har ju en bunt eller två...


Bröllopskort, fotat i morgonljus (kom 3 minuter försent till jobbet för att jag kom på att jag skulle fota det innan jag skulle leverera det till beställaren...) därav de märkligt långa skuggorna. CS:en är vit inte grå!
Tack för lånet att kyrkstämpeln G! Kunde aldrig ana att jag skulle känna behov av en kyrkstämpel, men den är ju faktiskt riktigt användbar när man tänker efter.
(Måste bara få tillägga att det bästa var att J (som beställt kortet och är kille till på köpet) sa att kyrkan påminde om den kyrka där vigseln skulle äga rum - kul att han såg det eftersom jag kollat upp kyrkan på internet! Trodde aldrig att han skulle lägga märke till såna detaljer (sorry J - jag ska genast höja mina tankar om dej ett pinnhål... eller två... *fniss*)


Första bröllopskortet som jag inte vart riktigt nöjd med, det såg lite snett ut (men inte alls så snett som scannern vill påvisa *scanner*) Sen vart det inte så aktuellt att låta J välja om han hellre hade velat ha detta kort, hade ju redan hunnit stämpla namn och datum + lite text på insidan på det förra kortet (hade bara med det här utifall jag skulle ha skrivit något fel, hade ju inte varit så kul om brudgummen skulle heta Christian och jag bara inbillat mej att det var Christer... Ska påminna mej själv om att anteckna namn så jag slipper sitta och svettas över att jag kanske virrar till det.)
Kortet är helt fräckt väldigt inspirerat av ett liknande kort som Evelina gjort. *ler*


Japp, det var det det...
Har jag förresten berättat om vilken otroligt huslig dotter jag har? Hon är en riktig fixare, idag hade hon bäddat alla sängar i huset - utom J´s för hon var så smutsig om fötterna att hon inte ville smutsa ner i den (han har en loftsäng så hon skulle måsta klättra omkring för mycket där...)! Och ikväll när I och S skulle göra sig klara för att gå i säng hjälpte hon S att tvätta sig, smörja in sig (!) och göra i ordning tandborsten med tandkräm på, borsta fick han dock göra själv. Allt detta gjorde hon utan att vi ens hade en aning om vad som var på gång!


Kommentarer
Postat av: JennyN

Jättefina kort!! Håller med om att en pysselträff inte vore fel snart :)

2008-07-30 @ 23:33:13
Postat av: Gunilla

Oj, så mycket snyggt du har gjort! Älskar kortet till din mamma, så läckert! Men bröllopskortet blev ju bara SÅ BRA!!!! Det måste du väl vara supernöjd med?! ;) japp, jag är gärna med på pysselträff, bara jag inte är utomlands ell så. ;) Ev far jag + L (håll tummen) 3/9, beror lite på hans jobb.



Men så huslig I är. Kul när barnen överraskar sina föräldrar. Dom lär sig så snabbt och så mycket, så det gäller att tänka efter VAD & HUR man gör saker. ;)

2008-07-31 @ 00:05:41
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Förresten... blev så kär i dom två nämnda korten men självklart är dom andra så snygga! Du kan du! :)

2008-07-31 @ 00:06:53
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Johnny

Då kan man ju undra vilka tankar du hade förut...:)

Postat av: Annika

Ibland har du så himla bra humor J ! skrattar gott Hur fanken hade jag kunnat glömma att du har ett rackarns bra sinne för detaljer? Det hade jag ju redan sett prov på här... ler

2008-07-31 @ 23:27:03
URL: http://blomstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0