Vem tar fel på sina underkläder egentligen...?


Igår var det en liten spelfest här - trevligt.
Det var nån (nämner inga namn... *fniss*) som sa till mej att det skulle vara en särskild person som skulle vara "helt galen" - vilken optimist han var... De var ju helt j-vla galna hela högen!!!   

* Volymen blev högre och högre efter varje öl (meddelades från en säker källa *fniss*)
* Ett glas krossades två gånger (oavsett vad N gormade om att jag skulle mörda någon för ett krossat glas vill jag bara påpeka att vi fortfarande är fem personer i huset och sex st såna glas är redan sen tidigare krossade... Det brukar normalt vara mer N:s uppgift att vilja mörda nån som av en olycka spiller/har sönder något).
* Någon tog ett nakenbad i ån (tre gånger dessutom!) 
* Någon hällde öl på bastuaggregatet så att brandlarmet gick igång (mitt i natten!!!!)
* Någon saknade sina kallingar och surrade resten av natten om att någon annan måste ha tagit hans! Konstigt nog var det ingen som kändes vid de kallingar som "blev över"... undrar om han som saknade sina tog på sig de bättre begagnade kallingar som han visste inte var hans... (Tror förresten,  vid närmare eftertanke inte att jag vill veta huruvida han gjorde det eller ej...)
...tja... det var kanske i stora drag vad som hände här under natten... Vi skulle nog ha behållit husvagnen ändå! *lol*

Jag hade ju planerat en relativt lugn fredagskväll i sängen frossande i Sex and the city-filmer och att jag antagligen skulle somna redan vid 22-tiden...*gapskrattar* Precis när jag krypit ner i sängen vid 24-tiden fick jag rycka ut som vädringsvakt i tv-rummet, det bolmade som värst av osande öl på bastuaggregatet då, vart tvungen att ställa upp både tv-rumsdörren och ytterdörren för att försöka vädra ut det värsta. Kan säga att det var rent ut sagt skitkallt inatt... Satt en timme inlindad i två filtar innan jag bestämde mej för att det fick vara färdig vädrat. Funderade på vad som skulle inträffa härnäst när jag kröp ner i sängen igen, men otroligt nog blev det inte värre än att gänget bara ett tag senare åkte hem.
*gör en notering till mej själv "kom ihåg att boka hotellrum nästa gång det blir spelfest i Sävar"*

Annars var det ju trevligt, trevliga killar som ungarna avgudar! N, som sitter här bredvid, vill att jag ska skriva att det var god mat (han grillade), så det är väl bäst jag skriver det då "god mat"! *lol*

Idag har vi annars träffat , varit på kalas i stugan och testat mor & fars vespa. Nu är jag obeskrivligt trött, det blev som sagt seeent igår (somnade efter N tom!) och S väckte mej redan innan 06.00!!!!!! Behöver jag säga att det blir gula öronproppar och Peltor-kåpor i natt? ...hur jag ska klara mej från S´s elvispsfingrar i mitt hår återstår dock att fundera över, har redan testat mössa, handduk, lägga mej skavfötters, lägga mej i I´s säng, men inget hjälper... Återstår nog bara att inplantera några hajar i håret (S är maniskt rädd för hajar, trots att han aldrig sett någon...) eller att raka av allt hår. Skulle vara ganska bra om det där med hajarna skulle funka, för då kanske varken han eller I, inte ens vilja komma och knöla ner sig i våran, redan, allt för trånga säng.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0