Dag på museet

Tänkte att det var lika bra att göra slag i saken och göra ett besök på museet idag. Hade lovat barnen att vi skulle åka dit under sommarlovet - och sommarlovet är över i övermorgon, för min del... Det var verkligen ingen trängsel att tala om, men ett bekant ansikte stötte vi iaf på redan vid ingången. Vi fick ett bra tips om att gå och titta på en utställning med bilder på "Sverige från ovan", det var helt fantastiska foton! Helt klart värt ett besök! Ungarna däremot föredrog att busa i "tunnlarna".
  
När vi hade tittat på allt i museet gick vi över till Bildmuseet, jag har ingen aning om utställningen där var under uppbyggnad eller om det skulle se ut som det gjorde... Det låg en massa klädbylten mitt på golvet, sen fanns det en liten "scen" med bananer och i andra änden av rummet några glasmontrar med grejer i och så en lång hylla med olika förpackningar med bla mat, godis och tvättmedel... Ganska tråkigt med andra ord, men det kändes lite dumt att bara vända på klacken direkt.
När vi kom in fanns det en karl som antagligen jobbade där, men han gick in i ett annat rum så vi gick och tittade på några klädhögar och sen spanade vi in den långa hyllan med olika förpackningar. Helt plötsligt hörde vi hur det smällde det till bakom oss av krossat glas, vi hoppade högt av förskräckelse! Först fattade jag inte vad det var som lät, men så såg jag att det låg en massa glas på golvet vid en av klädhögarna. Den karl som försvunnit ut i rummet bredvid kom in och frågade vad som hände, han trodde väl att vi slagit sönder nån monter! Jag sa som det var att vi inte visste vad det var, men kanske att det var en lampa som fallit ner från taket. Det trodde han nog inte på, men han såg ju glaset på golvet och gick för att hämta en sop. När han kom tillbaka hade jag lyckats luska ut att det nog var en glasskiva som var som ett skydd för en lampa, det fanns såna på vissa lampor men just ovanför glassplittret saknades en sån skiva. Då först började karln nog inse att mina tre änglar var totalt oskyldiga till olyckan! *lol* Tur för oss att det var så ointressanta klädhögar som låg där mitt på golvet, annars hade det kunnat gå riktigt illa....!

Japp, så spännande kan en dag på museet vara!

Imorgon tycks oxå bli en halvtrist dag, vädermässigt alltså! Får se vad vi hittar på för kul då, klippa gräset slipper jag iaf. *ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0