Sommarfest

Jaha, nu har vi varit på en mycket trevlig sommarfest på dagis! I tog på sig prinsessklänningen dagen till ära, jag insåg att det börjar vara läge att kolla om vi hittar en prinsessklänning i en (eller två) storlek/-ar större ... Karlsson-på-taket mötte oss vid grinden och delade ut lappar till en tipspromenad. Vi trodde att vi klarade alla frågorna, men på sista frågan hade fröknarna skrivit på facitet att Madicken skrek "vårskrik" varje vår!! Va?! Det ska väl ändå vara Ronja..? Tror att det var nån som inte kunde sin Astrid Lindgren riktigt... *fniss*
När vi skulle sätta oss på kullen för att äta vår picknick visade det sig att det inte var helt lyckat att ha en riktig picknickfilt (sån med silvrig baksida) på en sönderbränd gräsmatta! Vi hasade längre och längre ner i backen... 
Helt plötsligt såg vi Pippi Långstrump uppe på förrådstaket! Kling och Klang och skurkarna dök oxå upp, det blev en fartfylld teater mitt bland alla vuxna och barn - lite "Astrid Lindgrens värld"s stuk - himla poppis såklart!
Sen fick alla barnen sjunga och för första gången i världshistorien stod både I och S bland den sjungande barna skaran heeeela tiden! *stolt* Annars brukar S kunna kinka lite när han vet att mamma är i närheten, men idag gick det bra trots att han såg oss fota och filma.

Jag hade gjort ett par kort till fröknarna, men när vi kom hem och jag plockade ur picknickkorgen låg korten kvar där! Typiskt va? Vi får väl lämna dem någon annan dag, men nu är barnen lediga ända till fredag nästa vecka! N är hemma imorgon och på torsdag och jag får ju sommarlov imorgon kväll!!!! Tjohooo! I ska faktiskt få gå på dagis en stund på tisdag, S ska till en logoped då och jag tror att I mest bara stör honom om hon är med, dessutom tycker hon säkert att det är roligare att vara på dagis än att vara med oss då.

På torsdag ska I få ta en ridlektion!!! Det blir nog roligt, hon brukar tycka att det är skoj när det finns ponnyridning så det blir spännande att se om hon tycker att det är lika kul att träffa hästarna lite mer än att bara sitta på en pyttestund.

Säkrast man satsar på att försöka komma i säng vettig tid ikväll, jag har ju tenta mellan 14 och 18 imorgon, den tid jag normalt alltid sitter och halvsover...! Inte helt lyckat alltså, men vad vet man det kanske går bra ändå. N surar över att han nog inte kommer att hinna "springa" imorgon, jamen visst, det är ju MYCKET viktigare än både min tenta och sonens skolavslutning, tjooooouuu (norrländskt insugande ljud för "jo")! *inte ett dugg ironisk, skakar frenetiskt på huvudet och himlar med ögonen*

...Och visst ja, för den som undrar, min kompis fick tillbaka sitt försvunna the Nook-paket!!! Däremot lyser min avi fortfarande med sin frånvaro *knorrar*, kanske jag får paketet imorgon - sommarlovspresent! Det vore ju inte helt fel!

image549

image551


image547

image550

Sommarkort från I till alla fröknarna
image552

Sommar kort från S till alla fröknarna. (Den som hänger med här på bloggen känner igen detta kort, men jag satte dit en passande sol dagen till ära...)
image553

Nu börjar ju J´s kompisar fylla 9, så detta är väl bara ett i raden av 9-års kort kan jag tänka mej.
image554

Jag glömde ju nästan att berätta, idag fick jag ett mejl om att jag vunnit en kylbag för en bag-in-box! Nu måste vi bara köpa en BIB och helst dra med den nånstans så vi får användning av det fina priset. *lol* Kanske den skulle passa bra i husvagnen... *klurar*
Så här ser den iaf ut (eftersom jag inte fått priset än har jag lånat bilden) image555 Visst ser det nästan ut som ett hyreshus för möss...?image556


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0