Tur för mej...

Ellinor hade en kul test på sin blogg som jag sneglat ett tag på, men aldrig tagit mej för att svara på. Nu är det gjort och jag såg till min stora glädje att jag kommer att passa till det yrke jag utbildar mej till. *glad* Egentligen gillar jag inte att fylla i blanketter och dyl... Man måste svara på en massa frågor och de första kanske går bra, men sen funderar jag ofta över vad jag egentligen tycker och tänker. Dessutom brukar jag hinna fundera över vilka svar de är ute efter, redan på den tiden jag läste Starlet insåg man ju att man kunde styra den profil man skulle få beroende på hur man svarar...  Det finns ju sällan eller aldrig någon mellanväg, utan allt känns så svart eller vitt... Nåja, det var ju bara på kul, och jag orkade inte sätta mej allt för noga in i frågorna... Huvudsaken var ju som sagt att kärriären blev sas "rätt".   

Vill du testa själv? Klicka här.


Annikas personlighetstyp:

Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.


Kärriärer som skulle kunna passa Annika:

Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, SYO-konsulenter, journalister, religionslärare.

Extraversion: Uppmärksamhet främst riktad mot yttervärldens människor och ting. Introversion: Uppmärksamheten främst riktad mot den egna inre världens idéer och intryck.
Extraversion: Uppmärksamhet främst riktad mot yttervärldens människor och ting. Introversion: Uppmärksamheten främst riktad mot den egna inre världens idéer och intryck.
Sinnesförnimmelse: Tar in informationen via de fem sinnena och ser det befintliga. Intuition: Tar in information via det 'sjätte sinnet' och ser det möjliga.
Sinnesförnimmelse: Tar in informationen via de fem sinnena och ser det befintliga. Intuition: Tar in information via det 'sjätte sinnet' och ser det möjliga.
Tanke: Fattar beslut grundade på logik och objektivitet. Känsla: Fattar beslut grundade på personlig värdeskala.
Tanke: Fattar beslut grundade på logik och objektivitet. Känsla: Fattar beslut grundade på personlig värdeskala.
Bedömning: Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt. Perception: Föredrar att leva på flexibelt och spontant sätt.
Bedömning: Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt. Perception: Föredrar att leva på flexibelt och spontant sätt.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Har gjort testet, har också en framtid som personalvetare men även inredningsdesigner, va bra!!!

2008-06-30 @ 12:19:34
Postat av: Annika

Åh, vad bra! Då kan du kanske bli personalchef på nån inredningsfirma! Hoppas man får kompisrabatt! ;0)

2008-06-30 @ 22:05:12
URL: http://blomstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0