Lång helg

Hallåj! Kul att just du tittar in, trots att jag inte uppdaterat här på massor av dagar!

Sommarlovet började med en riktig kanondag på torsdagen!!! Sommarens varmaste dag, än så länge, snacka om att man blev chokad! I skulle ta en ridlektion så vi fick svettas tillsammans med hästar en timme. Hon tyckte iaf att det var jätteroligt, så det blir nog fler besök i stallet. Efter stallbesöket skulle vi till stan (!!!), I hade vett nog att stanna hos en kompis och bada i en badpool, vi andra fick leta oss in i svalkan på Coop Forum... Normalt? Nä, skulle inte tro det.

Helgen spenderade vi i husvagnen, premiär för i år! Vi drog bara ner den till mamma & pappas stuga, så ärligt talat var det inte allt för många timmar spenderade just i vagnen... I fredags, nationaldagen, lyssnade vi på Renhornen uppe på Herrgården. Det var nästan pinsamt att se vad fel jag hade om den orkestern, trodde att det skulle vara ett gäng stela gubbar som stod och gnekade på sina instrument... Så var det inte alls! Det var ett gäng glada, spralliga människor som tycktes ha himla kul ihop, och de spelade bra musik dessutom! Solen sken, men det blåste kallt så in i norden, tyvärr!



På kvällen spelade jag, N och pappa Chicago, åh, vad jag spöade dem!!!! De grät nästan innan vi var färdiga! *nöjd* För att nämna ett par trevligheter jag norpade åt mej kan nämnas fyrtal i ess och till det klöver dam och avslutningsvis en triss. Jösses vad jag vann hela helgen!!! *mobbas*
 
J spelade fotbollscup i lördags, de var riktigt duktiga och hamnade till sist på 4:e plats, efter förlängning. I söndags spelade han fotbollsmatch på eftermiddagen och den vann de med hela 7 - 2, vilka killar va?

Idag var jag på arbetsförmedlingen *suckar*, det var inte särskilt roligt besök, jag vart upplyst om att man som student inte har rätt till att stämpla på loven!!! Jag har svårt att tro att det är särskilt många som får jobba heeeela sommaren, oftast är det väl bara över semesterperioderna + ev. någon vecka innan... I det här samhället kan man verkligen få uppfattningen om att man inte ska studera och inte skaffa barn! Varför skulle de annars göra så jäkla många konstiga, omständliga och förbaskat dåliga regler kring just de faktorerna? Tänk om jag varit ensamstående med barnen, då hade jag alltså varit tvungen att jobba exakt varje dag för att ha råd att leva och ungarna skulle alltså tvingas vara på dagis/fritids hela sommaren, jamen vilken dröm! *ironisk*

Vi hann även med ett besök hos tandläkaren, det var S som skulle få visa upp sina gaddar... Det blev inte mycket visande av dem alls, han stenvägrade att gapa! Det slutade med att han visade tänderna för mej och så fick han kolla vad som hände när han lyfte en mugg (vatten började rinna i en kran då), då lyckades han glömma bort sig lite och log och pratade så att tandläkaren kunde se lite iaf. Han fick tillsist en plastödla för att han varit så duktig (eller hur?), och en liten spegel så att han skulle kunna träna på att leka tandläkare hemma! Smart! I fick såklart oxå välja en leksak (plast groda) för att hon var så duktig, hon hade tom lånat ut en nagel för att visa att "tandkrafsan" inte var farlig så hon var väl mer värd en leksak om man ska vara ärlig.

Imorgon bär det av till logopeden med S, det blir riktigt spännande att höra vad de säger!

Äsch, de håller ju på att uppdatera blogg.se så det krånglar och har sig, nu kan jag inte ens infoga bilder! Jag som hade så många fina foton... Får lägga in dem en annan dag istället. 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jamen det var då ÄNTLIGEN på tiden att du uppdaterar bloggen. Fara bort hela helgen... vad är det för ett sätt? Så ofta som jag har tittat in här och bara mötts av samma text. Skäms på dig! ;)



Kan berätta att jag har beställt stämplar från Alota och nu ska jag beställa från Eureka (50%) - är du intresserad av sambeställning från Eureka?



Kul att det gick så bra för J i cupen och I var modig som visade S att det inte är så farligt hos tandläkaren. :)

2008-06-10 @ 10:11:47
URL: http://www.deltaskatter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0