Ändrade regler...

Idag blir Svante 3 år! Tänk vad tiden går snabbt!
Han vaknade först av alla i morse (06.00), så vi klev upp och tittade lite på Anki och Pytte innan de andra behagade att kliva upp så att S kunde lägga sig i våran säng och vänta på att få bli uppvaktad. När han låg där och väntade hörde vi hur han låg och sjöng "ja må han leva" för sig själv!image248

Idag har han oxå uppvaktats av mormor, morfar, gammelfarmor och moster med familj.image252 Så nu sitter S och I (som lånat S nya image255trollkarlshatt) och spelar ett nytt spel som S fick i present. Det går lite si och så, de har olika regler och båda vill vinna....! Behöver jag säga mer..?

J ska få gå på bio ikväll, den nya filmen "Horton", och någon av oss vuxna ska följa med honom (+ syrran med familj). För att avgöra vem som skulle få gå bestämde vi oss för att spela vänd-tia (mycket praktiskt när man har svårt att bestämma vem som ska få göra roliga saker...). Jag var listig som en gammal räv, och vann både snyggt och ärligt, men N som är en sunkig förlorare sa "okej, nu är jag bussig med dej - men du får gå istället för mej...." !!!!!! Jag fattade inte vad han surrade om, jag hade ju vunnit! "Ja, men vi spelade ju om vem som skulle få vara hemma!!!!" Troligt??? Så mitt tips till både mej själv och alla andra lyder - gör alltid upp om reglerna innan ni spelar vänd-tia!!!!
Det ska bli kul att få gå på bioimage254. Det var iofs inte allt för längesen jag var där förresten! Såg ju på Lilla spöket Laban med I och S för nån månad sen!!! (Kraven är inte så höga som höres, huvudsaken är väl att man får gå på bio... *fnissar*)

Hoppas bara att man inte hamnar brevid nån som den tjejen som satt snett bakom mej på tentan igår! Hon hade en påse med hallon- och lakritsmumrikar (såna stenhårda goda godisar med pulver i), och dem kastade hon med jämna mellanrum in i munnen och.......hm, vad ska jag kalla det??? .....Tuggade är för milt, det lät som en stenkross!!!!image250 Jag vände mej om flera gånger för att kolla om hon gjorde det med vilja, att hon ville påkalla nån sorts uppmärksamhet eller så, men hon satt helt inne i sin egen värld och såg totalt oberörd ut! (Det var inte någon klasskompis till mej, utan det var visst flera olika tentor som skrevs i samma sal, så jag vet inte vem hon var.)
Hörde att U, som satt brevid stenkrossen, var superförbannadimage251 och hade varit nära på att nita henne *fniss*!

Ha en fortsatt trevlig låååååångfredag!


 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ja du.... man har inte alltid så höga krav när man ska gå på bio. *fniss* Det är så jobbigt med vissa störande typer, som inte själv fattar
h u r
mycket dom stör. *suck*

Men snart är det måndag!
:)
Det ska bli kul att pyssla lite. Kram, Gunilla

2008-03-21 @ 19:58:34
URL: http://www.deltaskatter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0