En "välslumpad" dag!

Känner mej såååå duktig!!! Brukar inte plugga på kvällarna, men eftersom jag var tvungen att "sluta tidigare" idag (J skulle skjutsas in till stan för att sen forslas vidare till Övik), bestämde jag mej för att plugga en timme mellan 20 - 21. Det var så lugnt och skönt här och liks bara skräp på tv:n så det var bara att passa på! Känner mej mycket nöjd med mig själv! *stolt*

J är som sagt på hockey ikväll och han skulle få vara en liten stund med N på jobbet innan de skulle åka iväg. I och S ville förstås oxå gå in och titta på truckarna... Det var klart att de fick göra det, det var såååå spännande. De hann se både stora och små truckar, dessutom fick de testa sparkcykeln. Varför satsa en massa pengar på dyra äventyrsparker när man kan roa sig helt gratis!!!??? image227 J tyckte att det såg så kul ut att köra truck! Hur gör man så att barn tycker att det ser kul ut att vara hjärnkirurg tro....?

Lustigt hur det kan slumpa sig ibland, idag när vi satt och pluggade började vi prata om gamla låtar typ "Staten och kapitalet" (vi pratade om patriarkat och sånt...) och så funderade vi över vem det var som sjöng den, jag och U intalade oss att det var Nationalteatern (tror att J sov just då, för hon visste att det var Ebba Grön!). Bara en stund senare ringde N för att kolla att jag inte skulle glömma bort att komma med J, då nämnde han att just Nationalteatern!
Dessutom pratade U om filmen Ogifta par - En film som skiljer sig?(visst var det den...) där tjejen(Lena Endre) frågar sin kille (Peter Dalle) "hur ska jag vara för att du ska älska mej?" och han svarar " vad sägs om kåt, glad och tacksam" - och vad såg jag då för reklam på tv:n? Jopp, reklamen för just den filmen, där de tom visade just den scenen!!! image228  image229 (Ber om ursäkt om jag är sunkig på att referera de korrekta citaten, men det är inte min starka sida...)

Just ja, det var ju en grej till som slumpade sig så där märkligt idag, efter att vi lämnat J på N´s jobb åkte jag, I och S på affärn och handlade, när vi skulle åka hem bestämde vi oss för att stanna och äta på "restaurang" (läs; Frasses *fniss*), när vi ätit klart ville S ha lite mer mjölk så jag gick och skulle fylla på muggen och hörde då någon som ropade mitt namn -  och där satt mamma och pappa!!!
Såg precis att Modo vann över Timrå, åååååh vad nöjd och glad J ska vara nu då! image230

Påtal om J, kommer jag ihåg att jag tidigare klagade på hans tamagotchi - idag har jag fått vara barnvakt. Vid närmare eftertanke är det inte bara idag, utan var och varannan dag... Han lyckades få ett barn till en av figurerna, men jag vet inte hur han sköter dem för båda dog!!! Funderar på att kidnappa tamagotchin för att få flera generationer överleva...! Men då får han väl aldrig tillbaka den, skulle väl inte våga riskera att han skulle ta död på den då! Nä, han får nog sköta den själv, jag kan fortsätta att ge den mat och städa efter alla stinkande behov den utför...*lol*

Konstigt att det så ofta j*klas när man ska blogga just vid 22.30-tiden, måste vara fler än jag som har en "stund över" då, varje kväll....

Hare gott!

image231


(Svordom!!! Missade ju nästan hela 100 höjdare!!!! *morrar*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0