Jag lever än!

Förstår att jag är efterlängtad! image283
Livet har kommit emellan lite bara, hemtenta, sjuka barn och en egen smygande förkylning tar lite för mycket på krafterna... I kväll har vi sett på Kungamordet (går att se på svt:s hemsida, mycket bra, men otäck - på ett otäckt sätt!!!), har ett avsnitt kvar, men det säger N att vi måste vänta med att se till imorgon - klockan är visst för mycket!image289 Det är inte precis så att jag längtar till sängen ikväll, I ligger redan på mina kuddar... Det betyder att jag måste svinga mej upp i hennes säng. *suck*

Annars har jag spenderat dagen på UB, tre barn och en karl hemma var fyra för många! Jag fick helt enkelt fly fältet för att få lite arbetsro, men jösses vad trist det är att sitta i "tysta rummet"! Var ju tvungen att sitta stilla på rumpan hela tiden, kunde ju inte precis gå plocka ur diskmaskinen eller kasta in en tvätt där som omväxling...image291 Dessutom fick jag inte få igång internet på min dator så det var bara att koncentrera sig på uppgiften hela tiden! image284Lyckades iaf få ihop en massa text så nu gäller det bara att försöka få det till en bra text oxå, dessutom har jag själva analysen kvar *urk*.  Funderar så smått på att gå på handledning imorgon, då kanske man kan få något litet bra tips på hur man ska få ihop hela alltet.

Som jag sa satt jag i "tysta rummet" idag, det fanns skyltar på dörrarna med flaskor och mobiltelefoner som var överkryssade - att man inte skulle få dricka och prata i mobilen förstod jag ju att det betydde, men betyder det oxå att man inte får äta där??? Jag hade en baguette med mej och satt och velade fram och tillbaka om jag skulle våga sätta tänderna i den, tillsist såg jag en soffa utanför som blev ledig då skyndade jag mej att smita ut och tugga i mej mackan där. Det var så bra läge på soffan att jag slapp plocka ihop dator och alla grejerna, jag kunde bara sitta och speja på min plats, så hade nån läbbig tjuv försökt sno grejerna hade jag direkt hoppat på den! image285

Innan jag tog lunch, medan jag fortfarande satt i "tysta rummet", fick jag världens hostatack jag tänkte att vid ett sånt tillfälle måste det ju vara okej att dricka lite vatten iaf, så jag plockade fram min LOKA och försökte väldigt tyst och diskret öppna den... Det var ju bara det att den tydligen blivit välskakad för det sprutade päronvatten på både bordet och halva famnen på mej! *suckar* Tur jag hade lite näsdukar i ena väskan så jag kunde torka bort den värsta översvämningen! Tur datorn klarade sig iaf!

I är en riktig liten sjukling, feber och hostig och J är oxå ganska förkyld, men han håller på att pigga på sig lite nu. S däremot verkar *peppar, peppar* otroligt frisk! Det är helt otroligt för han är den som alltid brukar vara förkyld, ända sen han var nyfödd har han alltid varit snuvig och förkyld. Men jag ska väl inte ropa hej än, han blir väl sjuk lagom till helgen förstås...

S är som sagt pigg så han underhåller oss med här hemma om dagarna, bla har han äntligen, nästan lärt sig säga Joel! Förut (senast förra veckan) sa han "Ulle" men nu säger han "Foel"!
Han säger mycket med "F" eller "V" - och överhuvudtaget säger han mycket...! Hela tiden surrar han som en liten papegoja, måste försöka komma ihåg att videofilma honom för han låter så kul när han pratar. image286 
När vi åt middag idag var han oxå rolig, han åt med god aptit och lastade gaffeln full med potatismos och ugnskorv och låtsades att det var ett flygplan! (Så där som man gör med bäbisar "här kommer ett flygplan") Det var ju bara det att han gjorde det på sig själv och han stirrade så intensivt på gaffeln att han blev alldeles korsögd när gaffeln kom för nära ansiktet - vilket resulterade i att han nästan missade munnen! *lol* J skrattade så gott och tyckte att vi skulle filma honom och skicka till tv:n...

Nä, nu ska jag ta njuta av I´s härliga säng! *inte ett dugg ironisk....eller..?* Ska försöka sno tillbaka en kudde av henne iaf. Jag har redan hunnit flytta S från min säng ikväll! Han vägrade att somna och för att få se "Kungamordet" fick han lägga sig i min säng och sen när ett avsnitt var slut och N fixade med nästa avsnitt lyfte jag över S till hans egen säng, men nu har jag som sagt en liten I där istället. Henne försöker vi få att sova i sin egen säng genom att säga att om hon sover där i 5 nätter ska hon få gå på bio sen - hon har lyckats EN natt än (och det var nu i natt)... Hon räknar ner för fullt och är övertygad om att hon ska få gå på bio i helgen (det ser mörkt ut, men det fattar hon inte riktigt...), att vi har en biobiljett som går ut den 31 mars ökar ju förstås på hennes odds för att faktiskt få se bio just i helgen ändå.... Hon får se till att övertyga oss med hennes matte så blir det nog som hon vill i det här fallet. image290

Hare gott!

image288

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Usch vad tråkigt att familjen åkte dit, hoppas att du + S klarar er helt o hållet. Idag fick massa nya dies + ett alfabet - blev du nyfiken? Igår var jag o köpte hela 5 promarkerpennor!! *ler* Ska se om jag hinner prova dom imorgon kanske. Sitter just nu o samlar mod för att ringa USA o beställa en tidningsprem....

2008-03-27 @ 18:22:54
URL: http://www.deltaskatter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0