Snö och blåst

Japp, vi trotsade snö och vind idag och åkte till Bygdsiljum! Att det blåste så mycket att man nästan kunde åka uppför backen och dessutom klibbsnö som gjorde decimeterstjocka sulor under skidorna hindrade inte barnen från att tycka att det var suuuuperkul! De blev inte glada när jag och N tyckte att vi var tillräckligt blöta och eländiga.
I hade inga problem med att åka, hon ville gärna avancera från barnbacken till familjebacken, men så blev det inte idag. S däremot fick bara åka ett åk, han är som en överkokt spagetti och nästan ligger ner = väldigt jobbig att hålla reda på.. Eftersom vi bara har en slalomutrustning till oss vuxna och en till de små barnen fick jag vara lekledare och N slalominstruktör. Vi hittade en härlig snöhög längst nere i barnbacken där vi klättrade upp och åkte ner på rumpan, den var för brant för att åka skrana i - tyckte jag, I däremot kastade sig glatt utför på skranan när S provade hennes skidor.

Nu hejar vi på Borås Björklöven (skulle det visst stå....) ! image180

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!
Kul ni haft det!
Pappa och jag har varit på SPA, var skönt.
Kram på er, från Mamma!

2008-03-09 @ 19:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0