Vad är det för fel...

...på mej som alltid tar fel på dagen??? Igår skrev jag att det bara var skräp på tv:n på tisdagar, men jag menade såklart måndagar! Ikväll är det tisdag och då var det House! Trots att det är ett av mina favoritprogram så såg jag inte allt för noga ikväll, tyvärr... S vaknade och vägrade att somna om! *suckar* Nu ligger han i soffan brevid mej och surrar...

Idag har jag och barnen haft sportlov! Skönt, men så särskilt sportiga var vi inte, jag visste ju inte om alla var helt friska eller om någon skulle drabbas av akut magsjuka.... (Men det gick bra, det var nog bara en förkylning som var S´s "magsjuka".) Vi höll oss hemma på gården, det var kanonväder så vi har trots allt varit ute mest hela dagen. Tur att vi har mycket att roa sig med här, saknar bara en större pulkbacke! Vi har en yttepytteliten backe mitt över vägen, men man får inte mycket till fart i den. Kanske lika bra det för man åker rakt ut på vägen...
Vi skottade fram rutschkanan, de hade kunnat åka i den tidigare oxå, men den var så kort när det var en massa snö och is längst ner. Nu är den perfekt, när de landar hamnar de iaf i den hyfsat mjuka snön.

Golvet i källaren är inte klart än! Vi ville få i säng barnen i bra tid ikväll eftersom det är dagis/fritids imorgon, så det blev inte så lång stund som vi fick över till golvandet. Eller, N fortsatte att mäta och försöka rita en mall hur "vi" ska såga en bräda imorgon. Det är ett krångligt rör som tar lite tid att försöka få snyggt. Dessutom var vi "tvugna" att riva upp drygt en rad av plankorna (vad tusan heter det - bräder, plankor, golv...?) eftersom vi igår hade fått en ful skarv som vi ville fixa ikväll. Hoppas nu att vi hinner färdigt imorgon! Snyggt blir det iaf!

J lyckades såklart hitta en skavank i golvet (pga att någon var lite hetsig med hammaren igår, och det var inte jag...), men när N fick något mörkt i blicken försökte J genast att släta över det lilla felet. Det lät så himla kul att tom N var tvungen att dra på munnen. Tänk att han är så skicklig att läsa av när det inte passar att klaga på något, trots den ringa åldern! J kommer nog att bli nån slags beteendevetare! *lol*

Nämen, nu ska jag försöka baxa över S från min säng (dit han hunnit förflytta sig under tiden jag suttit här och skrivit) utan att väcka honom. Törs man sen önska att han ska sova hela natten i sin säng istället för att vakna och vilja ligga och pilla mej i håret...? image128 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0