Ankrace i diket

Idag har vi handlat examenskläder till J, så skönt att ha det fixat!!! Han kommer att vara så snygg med en läcker ljusrosa t-shirt och gråa kortbyxor. Hoppas bara att det kommer att vara varmt och skönt, han har avslutning på kvällen, så det kan ju finnas risk att det är lite kallt... Själv kommer jag kanske att missa avslutningen eftersom de ändrat dag för våran sista tenta till just den dagen!!!! Dessutom är den på eftermiddagen, för första gången! Typiskt va? image507

När vi gick på stan såg vi helt plötsligt hur en kvinna i en permobil körde full fart med en cykel på ena sidan av styret av permobilen! Vi stannade och stirrade, det såg ju helt galet ut, cykeln var ju låst så den liksom skuttade fram, vi trodde att hon höll på att stjäla cykeln! Förmodligen var det istället så att hon fastnade med styret i cykeln när hon skulle passera i en ganska trång passage (det var marknad på stan så det var ganska trångt), och den måste på nåt sätt fått permobilen att få högsta gas! Det såg galet roligt ut,image508 men jag undrar hur kul kvinnan tyckte att det kändes...

På eftermiddagen åkte vi ut till "stugan" (okej, mamma och pappas stuga...), det var kanonhärligt där! Vinden kom från rätt håll så det var helt vindstilla på gården, helt underbart, även om det inte är riktigt, riktigt sommarvärme än.  N och pappa passade på att lägga ut bryggan och jag sprang omkring med mobilen i högsta hugg för att kunna fota dem när de tog årets första dopp, men de gjorde mej besviken, inget badande idag!

image510
Efter middag och tårta åkte hem till byn igen, där väntade ankraceimage509 dagen till ära! Barnen hade fått köpa varsin "lott" och hoppades att de skulle vinna... I har pratat i flera dagar om ankracet, på dagis hade hon sagt till fröknarna att hon skulle fara och se på ankorna i "diket". Diket är våran å, som inte är litet som ett dike direkt....
Det blev ingen vinst i alla fall, däremot hade ett par grannbarn den näst snabbaste ankan (såg det då ut från våran vy), men det måste blivit nåt tjall när de tog upp ankorna så de blev utan vinst! Snopet!

På tal om snopet förresten, ikväll såg jag på min mail att det fanns en bekräftelse från ett resebolag om en resa som jag bokat! image511 Jag??? Jag skulle gäääärna åka utomlands, men det kan jag nog bara drömma om att göra ett par år till, så jag undrade vad tusan det var för resa som var bokat i mitt namn. Jag hann tänka ganska mycket innan jag lyckades få fram bokningen, tänkte ena sekunden att jag råkat trycka på nån länk nån stans och på så sätt bokat en resa, eller att nån av barnen lyckats med samma sak. Sen hann jag fundera över om det var N som bokat nån resa, men det lät ju oxå helt osannolikt. Tillsist kom jag iaf fram på "mina sidor" hos det aktuella resebolaget och då var det nån i mitt namn (både för- och efternamn alltså) och en, för mej, helt okänd person som skulle åka till Grekland i slutet av sommaren! De måste ha råkat uppge min e-postadress! Först hade jag bara tänkt avboka resan direkt, men så kom jag på att jag kanske sabbar hela semestern för de personerna då. Det kanske är nån annan som hinner ta den resan, så jag lugnar mej till imorgon så får jag ringa kundtjänst istället, de måste ju kunna fixa det. Jag hade gärna tagit resan, bara jag slapp betala den! *fniss*

Slog precis på Melodifestivalen, jag inser varför jag inte ödslat min energi på att följa det programmet ikväll....image512 Ska leta reda på nåt roligare och lägga mej i sängen och se (läs: sova) istället.

image513


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0