Äre förresten nån fler än jag...

...som har problem att hålla reda på alla födelsedagar??? I så fall kan jag tipsa om en himla bra sida, man kan lägga in födelsedagar och blir påmind om dem både veckan innan och samma dag (man kan välja lite olika alternativ som man tycker passar själv). Dessutom kan man leta sina vänners födelsedagar, bara man vet vad de heter och var de bor (och det bör man väl veta om det är ens vänner *ler*).

En annan kul grej var att man kunde leta efter alla som fyller år just idag i närområdet! Igår såg jag att en tjej här på mitt kvarter fyllde 18 år! Annars var det 7 st i byn som hade födelsedag igår!  Den enda funktion jag saknade var att det inte gick att söka på barn... Vet inte riktigt var de tar infon ifrån, men kanske det har något med ålder eller kanske från typ hitta.se eller nåt, så då finns väl inte barn med. Själv har jag fruktansvärt dålig ordning på när vänner och bekantas barn fyller år... Så det hade ju varit roligt om jag hade kunnat få lite reda även på dem. 

För den som håller rätt på namnsdagar fanns även det att leta och hålla reda på, själv är jag urusel på det. Kommer ihåg att mormor brukade uppvakta med en silversked när man hade namnsdag när jag var liten... Det var på den gamla goda tiden det! *nostalgisk*

Kommentarer
Postat av: Tina

Nä, nu är det verkligen dags att gå och lägga sig, eller hur? Det är ju en dag i morgon också, en bra dag, det är ju fredag! Natti, natti :) .../Tina

2008-05-08 @ 23:58:02
Postat av: Kajsa

http://www.birthday.se/sa-sager-lagen/

Stod tyvärr ingenting om varför personer under 17 inte finns med, men texten refererar till både TF & YGL, och jag har för mig att där finns ett utökat skydd för underåriga (för lat för att leta nu bara :). Dessutom finns det inte så stor poäng i att alla under 18 finns med i kommersiella register, då alla beslut ändå skall gå genom målsman (ex. riktad reklam till barn).

Så, barnen blir skyddade mot riktad reklam och pedofiler, medans vi manuellt får skriva in dem i våra kalendrar på birthday.se, vilket jag tycker är helt okej i sammanhanget. :)

hoppas de lyssnar på mina förslag bara så att man kan säkerhetskopiera all information man samlat ihop!

2008-05-09 @ 10:10:23
Postat av: Gunilla

Jag gillar den sidan jättemycket, har haft det över ett år och himla bekvämt. Jag brukar lägga in 1a "varningen" 2 veckor innan personen fyller år så jag kan hinna göra ett kort tills dess. :)

2008-05-09 @ 23:30:23
URL: http://www.deltaskatter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0