Lite ditt och datt (som Tina skulle ha sagt)

Först ut blir några SANNINGAR om mej själv, blev utmanad av Evelina, så här kommer de...
 

* Tre namn du går under: Annika, Mamma, Blomstra
* Tre saker som skrämmer mig: Läskiga sjukdomar, barnens framtid (huuuu, tänk så mycket som kan gå galet!) och tentor!
* Tre saker som jag har på mig: Jeans, linne och luvjacka

* Tre sanningar:  Jag har ofta "andan-i-halsen", pysslar gärna och har så märklig humor att folk knappt fattar att jag skämtar (därför måste jag ofta sabba mina (gärna sarkastiska) skämt med pålagt skratt...)

* Tre saker jag verkligen vill ha: (minst) "G" på alla tentor, lycka och hälsa
Sen skulle jag väl egentligen utmana tre vänner att svara på samma frågor, men jag tror alla med bloggar redan svarat och sen har jag ju en hel hög med vänner som INTE har någon blogg!!!! Jag får väl börja med att utmana alla att skaffa en blogg!

Lite av helgens pysslande kan jag visa här ikväll, men de bidrag som är med i utmaningarna får vi inte visa upp innan omröstningarna är klara.
Jag lyckades åstadkomma inte mindre än 2 LO´s och 5 kort!!! Inte illa pinkat va? Ena LO´n missuppfattade jag utmaningen så den kan jag lix visa här och ett kort gjorde jag bara för att det var kul, så det kan jag oxå bjuda på redan ikväll (det är en härlig bild på surströmming, om texten inte syns). Dessutom hade jag knåpat ihop ett litet kort med en av mina nya fina stämplar som jag köpte i Övik, det med bilen... Det ser lite tomt ut, men jag tänkte att jag kanske kunde klämma dit nåt namn eller sådär när jag ska använda kortet.

       

Hare gott lingonkompott!

Kommentarer
Postat av: PysselLotta

Men så härliga kort - och jag gillar verkligen "Sveriges nationalrätt" - helt kanon! Både rolig, underfundig och härligt inspirerande!
// PysselLotta

2008-05-11 @ 22:52:19
URL: http://pyssellotta.blogg.se
Postat av: Gunilla

Vilka härliga kort du har gjort. Trots att jag inte ens gillar sill så föll jag för LO:n.

2008-05-12 @ 13:28:18
URL: http://www.deltaskatter.se
Postat av: Evelina

Kul att läsa vad du skrivit om dig själv! Det här: "har så märklig humor att folk knappt fattar att jag skämtar (därför måste jag ofta sabba mina (gärna sarkastiska) skämt med pålagt skratt...)" hade kunnat vara skrivet av mig! Evigt tröttsamt måste jag säga.

2008-05-12 @ 22:03:19
URL: http://wih.blogg.se
Postat av: Annika

Evelina - du oxå? Visst är det jobbigt (och trist om sanningen ska fram!)!? Fast jag kan själv faktiskt ha svårt att fatta såna skämt (om andra skämtar så alltså)... *fnissar*

2008-05-12 @ 22:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0